رئیس ائتلاف ملی عراق در پارلمان این کشور، برای دیدار و گفتگو با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه مصر وارد قاهره شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الیوم السابع، منابع خبری از سفر رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق به پایتخت مصر برای دیدار رسمی با مسئولان عالی‌رتبه این کشور خبر دادند.

وی بعد از ظهر روز دوشنبه با یک فروند هواپیمای اختصاصی از بغداد وارد فرودگاه بین‌المللی قاهره شد تا با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، و سامح شکری، وزیر امور خارجه این کشور، در مقر وزارت امور خارجه دیدار رسمی کند.

حبیب الصدر، سفیر عراق در قاهره، گفت عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق، بنا به دعوت رسمی به قاهره آمده است و وی با هیئت همراه با عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور، شریف اسماعیل، نخست وزیر، و علی عبدالعالف رئیس مجلس نمایندگان، دیدار خواهد کرد.

سفیر عراق در قاهره در بیانیه‌ای اظهار داشت حکیم در این سفر با سامح شکری و احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، و همچنین احمد طیب، شیخ الازهر، و پاپ تواضروس دوم دیدار خواهد کرد. سفر حکیم به قاهره در چارچوب سفر وی به شماری از کشورهای مغرب عربی است تا مسئولان عرب را از روند سیاسی در عراق، نبرد با تروریسم و چالش های مشترک در منطقه و راه های احیای روابط دوجانبه مطلع کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار