سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کاهش 55 درصدی میزان سزارین در استان اصفهان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:در سال 92 میزان سزارین‌های استان اصفهان بیش از 62 درصد بودند که این آمار در سال 93 به 58 درصد و سال 95 این میزان به 55 درصد نیز کاهش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا شتابی  امروز در نشست خبری هفته سلامت و افتتاح دومین دوره پودمانی خبرنگاری سلامت اظهار کرد: در رابطه با بحث کاهش پرداختی توسط بیماران که مهم‌ترین اصل طرح تحول نظام سلامت بود، اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از 269 میلیارد تومان اعتبار به استان اصفهان در رابطه با نظام طرح تحول سلامت اختصاص یافت، افزود: دو میلیون نفر از هزینه‌های بستری در رابطه با خدمات رایگان از طرح تحول سلامت در استان اصفهان استفاده کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: هم‌چنین برای تجهیز شدن بیمارستان‌های قدیمی استان اصفهان 79 میلیارد تومان به بیمارستان‌ها اختصاص داده شد که بیمارستان‌ها در زمینه هتلینگ‌های خود از این اعتبار استفاده کردند؛ هم‌چنین 100 میلیون تومان برای خرید تجهیزات سرمایه‌ای مانند سیتی اسکن دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دریافت شد.

شتابی در رابطه با اقدامات کاهش میزان سزارین و سلامت مادران ادامه داد: در این زمینه هم دولت اقدامات خوبی انجام داد و حدود 57 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اختصاص داد که در این سه سال گذشته بیش از 4 هزار و 600 مادر به طور رایگان از بیمارستان‌ها برای زایمان استفاده کرده‌اند.

وی بیان کرد: اعزام پزشکان به مناطق محروم از دیگر اقداماتی بود که در این دولت انجام شده که در این سه سال گذشته به طور میانگین 163 متخصص در مناطق محروم ماندگار شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 424 پزشک‌های مقیم در کل بیمارستان‌های دولتی اصفهان مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: در سال 92 میزان سزارین‌های استان اصفهان بیش از 62 درصد بودند که این آمار در سال 93 به 58 درصد و سال 95 این میزان به 55 درصد نیز کاهش یافت.

شتابی با بیان اینکه پس از اجرای طرح تحول نظم سلامت بخشش‌های ICU و NICU دچار تحولات چشمگیری شدند، اضافه کرد: به طور کلی یک هزار و 297 تخت به بیمارستان‌های اصفهان اضافه شده‌اند؛همچنین 8 بیمارستان برنامه توسعه فیزیکی داشته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به بیمارستان امین، کاشانی، خاتم‌الانبیا (ص) نطنز اشاره کرد.

وی عنوان کرد: توسعه بخش‌های شیمی، درمانی، اورژانس، فوریت‌های پزشکی در بیمارستان‌ها پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیار با رشد قابل توجهی روبه‌رو بوده‌اند که تا قبل از اجرای این طرح 110 تخت شیمی‌درمانی داشتیم که این تعداد به 159 تخت ارتقا پیدا کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در بخش شیمی‌درمانی سرپایی تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، تعداد تخت‌های سرپایی 36 تخت بود که این تعداد در حال حاضر به 102 تخت افزایش یافته‌اند.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.