سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

درآمدزایی 30 میلیونی هنرستان های گیلان

هنرستان های گیلان سالانه 30 میلیون تومان از فروش محصولاتشان درآمد کسب می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ معاون اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با اعلام این خبر گفت: 22 هزار و 349 هنرجو در 303 هنرستان دولتی و غیر دولتی استان گیلان در حال تحصیل هستند.

جابر اخلاقی با بیان اینکه از این تعداد 10 هزار و 542 هنرجو در شاخه فنی و حرفه ای و 11 هزار و 807 نفر هم در مقطع کار دانش به تحصیل مشغول هستند، افزود: در هنرستان های کشاورزی محصولاتی مانند برنج، مرغ و ماهی و در سایر هنرستان ها آثار گرافیکی، نقاشی، نرم افزارهای آموزشی، محصولات صنایع چوب و انواع صنایع دستی تولید می شود.

وی اظهار داشت: درآمد حاصله از محل فروش این محصولات سالانه 20 تا 30 میلیون تومان بوده که برای دانش آموزان هنرستان های شبانه روزی هزینه می شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اهمیت روزآمد کردن وسایل تولید هنرستان ها گفت: در این راه با وجود قابلیت ها و توانمندی های خوبی که در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش وجود دارد، نبودن دستگاه های جدید برای ساخت محصولات مختلف، فقدان اعتبار برای خرید مواد مصرفی جهت ساخت محصولات مختلف در رشته های برق، رایانه، طراحی دوخت، گرافیک عکاسی و صنایع چوب را از مهم ترین مشکلات هنرستان های گیلان به شمار می رود.  

 
انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.