سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

دانش‌آموزان در ترویج مشارکت در انتخابات نقش موثری دارند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به نقش موثر دانش‌آموزان برای ترغیب خانواده‌ها در افزایش مشارکت سیاسی گفت: آموزش و پرورش حلقه وصل خانواده‌ها با نظام سیاسی کشور است.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، همایش مشق مشارکت با حضور چاووشی معاون اجتماعی و سیاسی استانداری تهران، کمرئی مدیرکل، مدیران و شورای معاونین آموزش و پرورش شهر تهران و دانش آموزان تهرانی در محل سالن امام علی (ع) برگزار شد.
 
 مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران در این همایش که به منظور آشنا کردن دانش آموزان و تمرین مشارکت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید؛ با اشاره به نقش موثر دانش‌آموزان برای ترغیب خانواده‌ها در افزایش مشارکت سیاسی افزود: آموزش و پرورش حلقه وصل خانواده‌ها با نظام سیاسی کشور است.
 
کمرئی دانش آموزان را میزبانان اصلی این برنامه قلمداد نمود و گفت:: آموزش و پرورش در راستای سند تحول و ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی برنامه‌های محوری و کیفی متعددی را در دستور کار خود قرار داده که یکی از آن‌ها آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم مشارکت سیاسی آشنایی در فضای انتخاباتی است.
 
وی افزود: دانش‌آموزان در سن رای قرار ندارند، اما می‌توانند در ترویج مشارکت خانواده‌ها در انتخابات نقش موثری ایفا کنند.
 
 مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در سطح مدارس و مناطق افزود: در این حوزه با انتخاب نماینده کلاس و نمایندگان شوراهای دانش آموزی سطوح مختلف، دانش‌آموزان وارد فرآیند انتخابات می‌شوند و از مقطع متوسطه اول آغاز فرآیند رسمی برای انتخاب شدن و انتخاب کردن را تجربه می‌کنند.
 
کمرئی ادامه داد: دانش‌آموزان نمایندگانی را برای مجلس دانش‌آموزی و شوراهای دانش‌آموزی انتخاب می‌کنند. در جریان این انتخابات با فرآیند تحقیق، شناسایی، تبلیغ و مسئولیت پذیری آشنا می‌شوند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: در ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا فرصت خوبی فراهم می‌شود تا هنگامی که محیط اطراف دانش‌آموزان آکنده از فضای انتخاباتی است، آن‌ها اندوخته‌های خود در لابه‌لای کتاب‌های درسی و محیط آموزشی را در محیط واقعی تجربه کنند. همه این اتفاقات در حالی روی می‌دهد که شور و شوق مشارکت در همه جای کشور وجود دارد، لذا دانش‌آموزان خود را در این فضا می‌بینند و با همنوایی در این فضا انگیزه قوی برای مشارکت در آینده پیدا می‌کنند.
 
 کمرئی با تاکید بر اینکه همایش دانش‌آموزی مشق مشارکت، امتداد فضای آموزش و تربیت درون کلاس‌های درس است افزود: اگر چه ممکن است دانش‌آموزان نتوانند رای بدهند، اما می‌توانند خانواده‌های خود را برای مشارکت بیشتر ترغیب کنند، از همین سو آموزش و پرورش حلقه وصل خانواده‌ها با نظام سیاسی کشور است. بی‌تردید هرچه مشارکت بالاتر رود، اقتدار نظام سیاسی و نظام جمهوری اسلامی ایران بالاتر می‌رود، لذا این فرصت مغتنمی است تا در تقویت خوشبینی دانش آموزان نسبت به نظام سیاسی تلاش نماییم و زمینه را برای تربیت شهروندان آگاه و مسئولیت پذیر مساعد کنیم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.