سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

کلمرد،بزرگترین اقامتگاه بوم‌گردی استان

اقامتگاه بوم‌گردی کاروانسرای کلمرد به‌ عنوان بزرگ‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی استان است.

مهدی اکرمی‌ رئیس‌آبادی مدیر اقامتگاه بوم‌گردی کاروانسرای کلمرد طبس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند گفت:اقامتگاه بوم‌گردی کاروانسرای کلمرد معروف به رباط کلمرد،بزرگ‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی خراسان جنوبی در فاصله‌ی 80 کیلومتری شهر طبس واقع است.

وی افزود:کاروانسرای کلمرد طبس در یک منطقه‌ی کویری بکر،دست نخورده، محیطی کاملاً آرام و به دور از آلودگی صوتی واقع شده که با برخورداری از آسمانی صاف و بدون آلودگی نوری،برای رصد آسمان نیز بسیار مساعد است.

مهدی اکرمی‌رئیس‌آبادی گفت:این کاروانسرا که به‌عنوان بکرترین کاروانسرای کویر مرکزی ایران شناخته می‌شود، در مجاورت ماسه‌زارهای کویر حلوان (مناسب برای کویرنوردی) و ارتفاعات جعبه‌ای (مناسب برای کوهنوردی و صخره‌نوردی) قرار دارد و نیز محیطی مناسب برای تحقیقات زمین‌شناسی است.

مدیر اقامتگاه بوم‌گردی کاروانسرای کلمرد طبس افزود:کاروانسرای کلمرد که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده،در گذشته در مسیر اصلی طبس - تهران و طبس - یزد واقع بوده اما اکنون با تغییر مسیر جاده، در کنار راهی کم‌تردد قرار گرفته و همین موضوع، شکوه و تنهایی خاصی به این مکان بخشیده است که می‌توان با سفر به آن‌جا، از سکوت و بی‌کرانگی کویر لذت برد.

وی اظهار کرد:کاروانسرای کلمرد علاوه بر واقع شدن در فضای منحصر به‌ فرد کویر با چشم‌اندازی زیبا، دارای امکانات رفاهی متعددی از قبیل سوئیت‌های اقامتی و رواق‌های باصفا، سفره‌خانه‌ی زیبا با غذاهای سنتی و دم‌نوش‌های گیاهی، آشپزخانه با تمامی تجهیزات، سرویس بهداشتی و حمام، حوض،آبنما و فضای سبز است.

مهدی اکرمی‌رئیس‌آبادی گفت:افراد جهت بازدید و رزرو می‌توانند به وب‌سایت www.Kalmard.ir و کانال تلگرام @Kalmard_ir

اطلاعات بیشتری در این خصوص دریافت کنند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.