سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

مدارس ماندگار نیازمند توجه خیرین است

هم اکنون ۱۰۰ مدرسه ماندگار در کشور وجود دارد که نیازمند توجه خیرین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمدتقی نظرپور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نوزدهیمن همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان چهارمحال و بختیاری، از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری و تعمیر مدارس در برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.
 
وی، افزایش و ماندگاری ساختمان مدارس را از مباحث و دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: بخش زیادی از مدارس کشور به دلیل نبود بودجه و بی توجهی در تعمیرات مستمر، پس از حداکثر ۴۰ سال تخریب می‌شود.
 
نظرپور با تأکید بر لزوم توجه به بحث تعمیرات و ماندگار شدن مدارس، ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبار لازم، عمر مدارس در کشور، از ۴۰ سال کنونی بیشتر شود.
 
وی با اشاره به فعالیت خیرین در بحث ساخت و ساز مدارس جدید افزود: هم اکنون ۱۰۰ مدرسه ماندگار در کشور وجود دارد که نیازمند توجه خیرین است.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تأکید کرد: برای افزایش تعداد مدارس ماندگار باید ضمن مکان یابی مناسب در راستای طرح تفصیلی و اولویت‌های شهرسازی و بکارگیری معماری با ارزش و بومی، از مصالح مرغوب برای ساخت استفاده کرد.
 
نظرپور گفت: بر اساس رایزنی و مکاتبه با مجلس شورای اسلامی، سال آینده نیز ردیف ملی برای اجرای طرح نگهداری و ماندگار کردن مدارس تخصیص می‌یابد.
 
«مدارس ماندگار» به مدارس دارای قدمت بالا و ویژگی هایی مانند سبک معماری، فارغ التحصیلان، اساتید و فعالیت‌های برجسته و رتبه‌های برتر علمی، فرهنگی و هنری گفته می‌شود.
 
نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال و بختیاری با رویکرد «نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن» و با تجلیل از فعالان این عرصه در شهرکرد برگزار شد.
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.