معاون توسعه مديريت، پشتيبانی و مشاركت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس كشور، از فعالیت 25 هزار و 600 خير مدرسه ساز در کشور خبر داد.

فعالیت 25 هزار و 600 خير مدرسه ساز در کشور
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سيد باقر مسلمی، در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختياری در شهرکرد گفت: در حال حاضر، 25 هزار و 600 خير و سه هزار و 700 مؤسسه مالی و غير مالی به طور رسمی در امر مدرسه سازی در كشور فعاليت دارند.

وی افزود: يک هزار ايراني مقيم كشورهای كانادا، آمريكا، اروپا و كشورهای حاشيه خليج فارس هم سالانه كمک هايی برای مدرسه سازی در کشور دارند.

مسلمی ادامه داد: در راستای جلب مشارکت های مدرسه سازی در خارج از کشور، تا كنون دو جشنواره خيرین مدرسه ساز هم در امارات متحده عربی و يک جشنواره در تركيه برگزار شده است.

وی همچنین گفت: برگزاری جشنواره خيرین مدرسه ساز در ساير كشورها با هدف جذب كمک برای توسعه مدرسه سازی در ايران ادامه دارد.

معاون توسعه مديريت، پشتيباني و مشاركت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس كشور افزود: بر اساس مطالعه صورت گرفته در سال های 83 و 84، حدود 126 هزار كلاس درس خطر آفرين و نيازمند تخريب و بازسازی در كشور وجود داشته است.

مسلمی اضافه كرد: همچنین 123 هزار كلاس درس نيز استاندارد لازم فنی و مهندسی ساختمان را نداشته و نيازمند مقاوم سازی بوده است.

وی یادآور شد: برآورد هزينه مقاوم سازی اين تعداد كلاس درس نیز 40 هزار ميليارد ريال بود.

مسلمی با بیان اینکه در لايحه تقديمی به مجلس شوراي اسلامی در سال 1385، مصوب شد تا چهار ميليارد دلار از محل صندوق ذخيره ارزی در مدت چهار سال برای بازسازی این كلاس های درس اختصاص يابد، گفت: اجرای اين طرح از سال 85 آغاز شد، اما به علت محدوديت منابع مالی و عدم تخصیص اعتبارات كافی، اين طرح همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: تا كنون 65 درصد كلاس های خطر آفرين در سراسر كشور بازسازی شده است.

مسلمی افزود: طبق پيش بينی صورت گرفته، حذف كلاس های خطر آفرين در برنامه پنج ساله ششم توسعه كشور نيز ادامه خواهد داشت و در صورت تأمين اعتبار تكميل می شود.

معاون توسعه مديريت، پشتيبانی و مشاركت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس كشور، برای شركت در هجدهمين جشنواره خيرین مدرسه ساز چهارمحال و بختياری، به شهركرد سفر كرد.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار