سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگیری در همایش دیده بان اعتدال:

هاشمی سیاست مداری بود که به انقلاب وفادار ماند/ انتخابات عامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی است

معاون اول رییس جمهور گفت: هاشمی سیاست مداری بود که میراث فکری و سیاسی اش سرمایه‌ مفیدی برای انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در همایش دیده بان اعتدال (یادواره تبیین راه و اندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی) با بیان اینکه باید تاریخ پیچیده ای که در آن قرار داریم، خوانده شود، عنوان داشت: هاشمی سیاست مداری بود که به انقلاب وفادار ماند.

معاون اول رییس جمهور افزود: در دوران حیات آیت الله هاشمی شاهد اتفاقات تاثیرگذار فراوانی از جمله پيروزی انقلاب، وقوع جنگ عراق با ایران، فروپاشی شوروی سابق و حمله آمریکا به افغانستان و... بوده ایم که آیت الله هاشمی در کشورمان نقش بسزایی در برخورد با این موارد داشته اند. 

وی ادامه داد:  تبیین تاریخی جایگاه کسی که نقش ایجابی او در ابتدای انقلاب تا امروز اهمیت فراوانی دارد. هاشمی سیاست مداری است که میراث فکری و سیاسی اش سرمایه‌ مفیدی برای انقلاب اسلامی ما است، او به حق یاور و مشاور امینی برای امام(ره) ومقام معظم رهبری بود.

جهانگیری گفت: هاشمی  متفکر بزرگی بود که ده ها جلد کتاب درباره قرآن نوشته و اولین اثرش نیز درمورد امیر کبیر بود. 

وی تصریح کرد:مرحوم هاشمی به یک سرمایه نمادین برای کشور و ملت تبدیل شد و درواقع ستون خیمه یک جامعه است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه هاشمی در دوران انقلاب، جنگ و سازندگی و... نقش بزرگی داشت،افزود: در منظومه فکری هاشمی هیچ بن بستی وجود ندارد، او سیاست مداری است که از ابتدای ورودش به مسئولیت تا آخر عمر با برکتش هر مسئولیتی را اعتبار می بخشید.

جهانگیری اظهار داشت: حضور هاشمی در قدرت سیاسی از ابتدای انقلاب از او نقشی بی بدیل در موازنه میان جریان های سیاسی به وجود آورد. شاید از جهت اداری تعبیر موسس درست نباشد اما هاشمی واقعا موسس بود،  وقتی به وزارت کشور دولت موقت رفت آن را کانون مهمی کرد و وقتی هم رييس مجلس شد، واقعا مجلس به راس امور رسید و مسائل و مشکلات مهمی برای حل و فصل به آن سپرده شد. 

وی ادامه داد: وقتی امام(ره) از دنیا رفت، هاشمی در مجلس خبرگان آن کار بزرگ را انجام داد و کسانی که امروز می گویند هاشمی ضد رهبری است خودشان گزینه های دیگری را مطرح کردند. هاشمی  دانشگاه آزاد را تشکیل داد که امروز یکی از بزرگترین نهادهای آموزشی در دنیا
باشد.

جهانگیری گفت: هاشمی شجاعت داشت که در زمانی که فاو از دست رفت پیشنهادی درباره پذیرش قطعنامه را به امام داد.قبل از حضور مرحوم  هاشمی و بعد از آن مجمع تشخیص مصلحت نظام تاریخ ویژه ای دارد و خیلی از مسائل کشور در حضور مرحوم هاشمی در مجمع تشخیص حل می شد.مرحوم هاشمی رویکرد روشنی به سیاست ورزی مردم در کشور داشت.


وی ادامه داد: امام (ره) در زمان جنگ هم انتخابات را یک لحظه به تعویق نینداخت و انتخابات عامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

وی با عنوان اینکه در انتخابات نود و دو مسئول ستاد انتخابات آقای هاشمی بودم، تصریح کرد:  هیچ وقت فکر نمی کردم که مرحوم هاشمی رد صلاحیت شود. زمانیکه به حضور ایشان رسیدم آقای هاشمی به من گفت که من هاشمی دیروزم و هیچ فرقی نسبت به نظام پیدا نمی کنم. اقای هاشمی شکایت و قهر  نکرد. 

معاون اول رییس جمهور گفت: اقای هاشمی  همواره به جوانان توجه می کرد و در سن بالا کهنه نواندیش بود. هاشمی پرکار بود و در این سن هرچه نیاز بود برای اداره کشور وقت می گذاشت و جامعه جوان هم روز به روز با او بیشتر احساس نزدیکی می کرد که این امر در تشییع جنازه هم معلوم 

وی ادامه داد: آقای هاشمی  نقطه وصل جریان های سیاسی در کشور بود و مانع از این می شد که جریان دیگری حذف شود.

جهانگیری با اشاره به تحولات منطقه افزود: ما در شرایط خاصی قرارداریم. در آمریکای عده ای تندرو بر روی کار آمدند. در منطقه و کشورهای سوریه و عراق و یمن و بحرین تنش های زیادی وجود دارد و در داخل با چالش های بزرگی در بخش سیاسی و اقتصادی و اجتماعی مواجه هستم و جامعه نیازمند عقلانیت و اعتدال است و امروز نیازمند این است که در پرتو اندیشه های مرحوم  هاشمی همبستگی ملی را تقویت کنیم.

انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
مصطفی
۱۶:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
خدا از حق الناس نمیگذره
ali
۲۳:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
خدابیامرزدش