فرزند مرحوم هاشمی با اشاره به اقدامات مرحوم هاشمی در جهت بازسازی کشور پس از جنگ نیز گفت: در زمان جنگ و با آینده‌نگری که وی داشت چند طرح مهم را عملیاتی کرد.

 به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشكل هاى  گروه سياسى باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که عصر امروز در  دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: حضور با شکوه مردم در مراسم تشییع مرحوم هاشمی باعث تسکین آلام خانواده و دوستداران آن مرحوم شد و از مردم تشکر ویژه دارم.
 
وی افزود: در این چند روز پیام‌های تسلیت از سوی مقام معظم رهبری،‌ آیات عظام و دوستداران آن مرحوم صادر شد که نشان ‌دهنده شخصیت مرحوم هاشمی بود.
 
هاشمی با اشاره به مراحل مختلف زندگی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: از سال 1337 تا 1342 زمان آغاز آشنایی وی با حضرت امام(ره) بود و در قم مرحوم هاشمی با حضرت امام (ره) همسایه بودند و به همین جهت این آشنایی آغاز و ماموریت‌های مختلفی از سوی امام به مرحوم هاشمی واگذار شد. مرحله بعدی از سال 42 تا57 بود که وی هفت بار دستگیر شد و در این ایام ما به طور مداوم به زندان مراجعه می‌کردیم و سختی‌های زیادی متحمل شدند.
 
وی با اشاره به اقدامات مرحوم هاشمی در جهت بازسازی کشور پس از جنگ نیز گفت: در زمان جنگ و با آینده‌نگری که وی داشت چند بحث مهم را مطرح کردند که از جمله آن تاسیس دانشگاه آزاد، ایجاد پروژه متروی تهران و سایر عملیات‌های عمرانی بود و در دوران ریاست جمهوری نیز تمام تلاش خود را برای بازسازی کشور بعد از جنگ انجام دادند و به مسائل فرهنگی نیز اهمیت فراوانی می‌دادند.
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار