سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلمانی در جلسه شورای عالی استان‌ها؛

رفع مشکلات واحدهای تولیدی نیمه تعطیل در دستور کار قرار گیرد

نماینده استان قزوین در شورای عالس استان ها گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل و توجه جدی به مسائل زیست محیطی استان قزوین باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میکائیل سلمانی نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها در سی و هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که امروز در برج میلاد تهران برگزار شد، با اشاره به قرار گرفتن شوراهای اسلامی در آستانه پنجمین دوره انتخابات اظهار داشت: پرسش‌های جدی و متعددی را در خصوص دستاوردها و نقاط ضعف عملکرد این نهاد مردمی پیش رو داریم.

وی ادامه داد: بدون‌شک صاحب نظران به رشد و توسعه متوازن جمهوری اسلامی ایران و نقش شوراها در این توسعه توجه ویژه‌ای خواهند داشت، چراکه شوراهای اسلامی شهر و روستا در این ۱۸ سال متناسب با اهداف و راهبردهای تعیین شده در قانون اساسی حرکت کرده‌اند.

نماینده شهر قزوین در شورای عالی استان ها افزود: واقعیت این است که علی رغم تبیین ویژگی‌ها و نقش محوری شوراهای اسلامی در اصول متعددی از قانون اساسی، ابهامات جدی در مورد شخصیت حقوقی و جایگاه شوراها در منظومه نظام سیاسی مردم سالار کشور وجود دارد.

سلمانی اضافه کرد: وجود ناکارآمدی تعدادی از شوراهای اسلامی حتی در کلانشهرها و عدم استفاده درست از ظرفیت قانونی و اجرایی خود باعث شده که مجلس شورای اسلامی به جای اتخاذ رویکرد توسعه بخشیدن به صلاحیت و اختیارات شوراهای اسلامی، نگرش تردیدآمیز همراه با احتیاط هر چه بیشتر در اعطای اختیارات به اعضای شوراها را در پیش گیرد.

وی یادآور شد: عدم وجود زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی لازم برای تشکیل شوراها در برخی از مناطق کشور و اولین تجربه از کار جمعی در قالب شورایی در اغلب شهرها و روستاها و وجود ابهامات و ضعف‌ها و خلأهای قانونی برای تعمیق و نهادینه شدن ساختار شورایی از مهم‌ترین علل عدم توفیق شوراهای اسلامی در چهارچوب انتظارات موجود است.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها به حضور ۱۱۷ هزار عضو شورایی کشور اشاره کرد و گفت: بدون شک نقش و جایگاه شوراها در توسعه و پیشرفت کشور بسیار پر اهمیت است.

وی ادامه داد: تجربه کار جمعی و تخصصی در این حد وسیع که کمترین ثمره آن آموزش و آماده سازی حدود ۱۱۷ هزار نیروی فکری برای مشارکت در پیشرفت کشور بوده که از برکات قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سلمانی با بیان اینکه نافذترین عبارت در مورد اثربخشی این نهاد مردمی در رهنمود داهیانه مقام معظم رهبری نمود پیدا می‌کند، افزود: ایشان فرمودند بنیاد این نهاد اجتماعی بر حل عمل‌گرایانه مشکلات عینی و مشخص مردم در شهرها و روستاها است و هدف آن آسان‌تر و اخلاقی‌تر کردن زندگی شهروندی است.

وی تاکید کرد: حل مشکلات واحدهای تولیدی استان قزوین را به عنوان یکی از پایه‌های مهم ایجاد اشتغال، رفع مشکلات واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل، توجه جدی به مسائل زیست محیطی استان قزوین، استفاده هر چه بیشتر از تکنولوژی مدرن جهت بازیافت زباله‌ها و جلوگیری از ایجاد مواد آلاینده بیماری‌زا و پساب‌های صنعتی و همچنین احداث تصفیه خانه صنعتی در برخی از شهرهای فاقد این فناوری در استان قزوین را از مهمترین مسایل این استان کشور خواند.

سلمانی با بیان‌ اینکه امروز استان قزوین با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: بدون شک باید توجه هر چه بیشتری به صنعت گردشگری این استان داشته باشیم، چراکه توجه به صنعت گردشگری و ایجاد امکانات، ملزومات و اقتضای آن وظیفه‌ای تاخیرناپذیر است و یکی از منابع مهم جهت ایجاد اشتغال در این استان پهناور محسوب می‌شود.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها با بیان اینکه توجه هر چه بیشتر به تقسیمات سیاسی و جغرافیایی کشور و تامین اهداف مردم است، یادآور شد: همچنین ارتقای بخش‌هایی که استحقاق شهرستان‌ شدن را دارند، مثل شهر محمدیه باید در کمترین زمان ممکن محقق شود.

سلمانی با تاکید بر حل معضلات مسکن مهر به خصوص شهر تازه احداث شده مهرگان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های مسکن مهر کشور، گفت: باید امکانات آموزشی و زیرساخت‌های لازم متناسب با جمعیت بارگذاری شده در این محدوده در کمترین زمان ممکن فراهم شود تا مردم بیش از این درگیر مشکلات نشوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.