سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایرانشهر؛

صلح و آشتی 2 طایفه پس از چهار سال اختلاف در ایرانشهر

2 طایفه پس از چهار سال اختلاف که چهار کشته دربر داشت صلح کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، همزمان با گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی (ع) اختلاف 2 طایفه نارویی و اربابی پس از چهار سال درگیری با تلاش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت، شورای تامین، علماء و معتمدان شهرستان ایرانشهر به صلح و سازش انجامید. 

معتمدان و بزرگان این 2 طایفه به مناسبت سالروز میلاد مسعود مولای متقیان حضرت علی (ع) در مراسمی با حضور امام جمعه، فرماندار، علما، مسئولان و معتمدان و ریش سفیدان طوایف با در آغوش گرفتن یکدیگر به اختلافات چهار ساله خاتمه داده و صلح و سازش کردند. 

فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر با تاکید بر حفظ وحدت میان اقوام و طوایف افزود: دشمنان همواره در تلاش برای ایجاد اختلاف و جلوگیری از توسعه و پیشرفت منطقه هستند. 

نبی بخش داوودی بیان کرد: توسعه منطقه در بخش های مختلف در گرو امنیت است که باید همه ما برای جلوگیری از هرگونه اختلاف و درگیری تلاش کنیم. 

فرماندار ایرانشهر گفت: اختلاف و درگیری موجب ناامنی، فرار سرمایه ها و جذب نشدن نیروهای متخصص می شود به همین سبب از عموم مردم به ویژه معتمدان و ریش سفیدان طوایف انتظار است در زمینه رفع اختلافات و تقویت وحدت و انسجام در منطقه تلاش کنند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز با قدردانی از سران 2طایفه نارویی و اربابی گفت: لذتی که در گذشت است هیچ گاه در انتقام نیست. 

حجت الاسلام عیسی بزمانی افزود: اختلاف و درگیری موجب سلب آسایش و آرامش در منطقه می شود که علماء، معتمدان و ریش سفیدان نقش بسیار مهمی در جلوگیری از اینگونه درگیری ها دارند. 

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.