سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندپی در همایش روز مددکار مطرح کرد؛

اورژانس اجتماعی در ۱۴۰ شهر کشور مستقر می شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال اورژانس اجتماعی در ۱۴۰ شهر بالای ۵۰ هزار تن جمعیت مستقر می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش روز مددکاری که امروز (چهارشنبه) در سالن همایش مجموعه ورزشی تلاش برگزار شد، با بیان اینکه مددکاران اجتماعی نقش نوینی در جامعه ایفا می کنند، اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که آسیب های اجتماعی را کنترل و مهار کنیم.

وی با بیان اینکه رویکردهای تلفیقی یکی از مولفه های سلامت جسمی است، افزود: این مولفه می تواند منجر به امید در درمان ماهیت اجتماعی شود، اگر چه ماهیت اجتماعی بسیار پیچیده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه رویکرد نوع آوری و خلاقیت باید در کنار یکدیگر ارایه شود، تصریح کرد: امروز شاخص های اجتماعی رو به سعود است، به همین دلیل به دنبال کاهش شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه بعد از ظهور بشر تا به امروز همه مفاخر و حاکمیت ها به دنبال این بودند که مددکاری را در ابعاد وسیع توسعه دهند، تاکید کرد: مددکاری در یاری رساندن به مسایل مالی و تدوین آن‌ها تبدیل به یک جهان بینی بزرگ در ابعاد و مسائل اجتماعی، مدارای اجتماعی، ارتقا پایداری اجتماعی، محیطی و حتی محیط زیست انسانی شده است.

وی ادامه داد: در مکتب و حاکمیت این نگاه می تواند وسیع تر باشد، به همین دلیل امروز حس نوع دوستی را در زندگی خود شاهد هستیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی مختلف در جامعه روز به روز بیشتر خود را نشان می دهند، یادآور شد: استرس، بیکاری، اضطراب و حاشیه نشینی حاصل عدم ‌توجه همه جانبه و فرآیند محور به ابعادی است که ما ندیده ایم، به همین منظور شرایطی فراهم می‌شود که به سمت فرهنگسازی و الگوسازی علاقه مندانه گام برداریم.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان بهزیستی به کمک، همفکری و حمایت طلبی همه انجمن ها، دانشمندان و اساتیدی است که در این حوزه کار می‌کنند، تصریح کرد: اگر بیماری مارالیا سلامت جامعه را تهدید کند همه بسیج می شوند که آن را درمان کنند، به همین دلیل معتقدم نگاه ما نیز به سلامت اجتماعی و پایداری آن نیز باید به همین صورت باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در پذیرش ماده ۱۶ مبارزه همه جانبه و ارایه برنامه های علمی در بحث اعتیاد بسیار تلاش کرده ایم، افزود: با تلاش های بسیار توانستیم به افراد و مسئولان نشان دهیم که معتاد متجاهر مجرم نیست بلکه بیمار است و باید با نگاه درمان بیماری به سراغ وی برویم.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه قصد داریم در ۱۴۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر اورژانس اجتماعی مستقر کنیم، گفت: در سال گذشته با یک اقدام علمی و تخصصی بهنگام توانستیم جلوی خودکشی ۴ هزار و ۲۴۰ نفر را در کشور بگیریم.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که پایگاه خدمات اجتماعی تلفیقی از سلامت روان و خدمات اجتماعی و توانبخشی را برای ۳۰ شهر کشور بررسی و ابلاغ کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ هزار نیروی متخصص در کشور فعال هستند، گفت: به دنبال آن هستیم تا شرایطی فراهم کنیم که افراد نسبت به پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی اقدام کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.