سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

آغاز طرح سنجش راست قامتی و آمادگی جسمانی در فارس

طرح سنجش راست قامتی و آمادگی جسمانی با حضور5 هزار دانش آموزان در فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عباس حاجی زاده رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت: طرح سنجش راست قامتی و آمادگی جسمانی با حضور بیش از 5 هزار دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی از 92 مدرسه در نواحی چهارگانه شیراز و شهرستان های آباده و جهرم آغاز شد.

حاجی زاده افزود: فعالیت های تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی به عنوان بخش عملی تعلیم و تربیت نقش تعیین کننده ای در تکوین شخصیت و ارتقا سطح توانمندی، سلامتی و شادابی کودکان، نوجوانان و جوانان دارد.
 
وی ادامه داد: آموزه ها و الهامات برگرفته از استاد بالادستی وزارت آموزش و پرورش اعم از سیاست های کلی نظام،‌ سند تحول بنیادین، منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران تکالیف و رویکردهایی را در عرصه تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان ترسیم می نماید که  از آن جمله می توان به برنامه محور نمودن، علمی- تخصصی نمودن برنامه ها و فعالیت ها با نگاه درون مدرسه ای،‌ دانش آموز مداری، فراگیری و اخلاق محوری اشاره کرد.
 
حاجی زاده بیان کرد: این تکالیف و رویکردها در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه و در زمینه ارتقای جایگاه درس تربیت بدنی، ارتقای سطح آمادگی جسمانی و سلامت و همچنین توسعه فعالیت های مکمل و فوق برنامه ورزشی دانش آموزان کشور به پشتوانه همت و همکاری ادارات کل استان ها در زمینه پروژه های نیازسنجی آموزشی ،نیروی انسانی موثر در اجرای برنامه های تربیت بدنی و ورزش مدارس کشور است.
 
در این طرح  نزدیک به 5 هزار  دانش آموزان دختر و پسر در دوره های مختلف تحصیلی شرکت دارند که با حضور دو تیم ارزیابی ویژه  آمادگی جسمانی و ساختار قامتی از 20 فروردین 96 فعالیت خود را آغاز کرده اند.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.