سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تدوین تعرفه‌هاى دندانپزشکى بصورت جامع

عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی گفت: تعرفه‌های دندانپزشکی هنوز به صورتی جامع، کامل مشخص تدوین نشده است.

نوید ناصری عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: موضوع تعرفه‌های دندانپزشکی بدلیل تنوع زیاد، جزییات درمان‌هاى مختلف و ورود تکنولوژی‌هاى نوین در دندانپزشکى که اکثراً هزینه‌بر و گران هستند، هنوز به صورتى جامع، کامل و مشخص تدوین نشده است که بتوان آنرا براى کل کشور اجرایى کرد.

وی با بیان این که در اکثر شهر‌ها و استان‌هاى کشور، چنین کارى با توجه به شرایط اقتصادى و اجتماعى آن منطقه، صورت پذیرفته است؛ افزود: البته بطور قطع این کار خالى از نقصان هم نیست، ولى در مجموع جهت هماهنگ‌تر کردن و تا حد امکان قانونمندتر کردن تعرفه خدمات متنوع دندانپزشکى، مفید و مؤثر بوده است.

وی با اشاره به این که با این کار، میزان سردرگمى مراجعین به مطب‌هاى متفاوت نیز کاهش یافته است، ادامه داد: متأسفانه در برخى از شهر‌ها و بخصوص تهران بزرگ، این مهم انجام نشده و یا امکان انجام آن به سهولت وجود ندارد، زیرا در مناطق مختلف شهر تهران، شاهد تنوع تعرفه‌اى فاحش در خدمات یکسان هستیم که بیشتر به بافت اقتصادى و اجتماعى مناطق مختلف شهرى تهران بزرگ بر مى‌گردد.

این متخصص ارتودنسی اضافه کرد: این امر خود نشان دهنده پتانسیل و امکان پذیرش برخى از مناطق مرفه نشین از تعرفه‌هاى بالا است و حال آنکه در برخى مناطق حداقل تعرفه ممکنه، در حال اجراست که متأسفانه در آن مناطق، همین حداقل تعرفه هم قابلیت اجرایى شدن کامل را به دلیل فقر اقتصادى و عدم وجود کوچکترین حمایت از سوى بیمه‌ها، ندارد.

ناصری تصریح کرد: یکى از برنامه‌هاى در دست ساماندهى سازمان نظام پزشکى و انجمن دندانپزشکى ایران، تعیین دقیق تعرفه تمامى خدمات دندانپزشکى با تمام جزییات آن است که امیدواریم در سال ٩٦ به این مهم دست پیدا کنیم.

عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که در طى سه دهه گذشته، تاریخ ٢٣ فروردین به عنوان روز دندانپزشکى انتخاب شده است، گفت: در این روز و یا محدوده آن از سوى انجمن دندانپزشکى ایران و در این اواخر نیز از سوى سازمان نظام پزشکى، مراسم بزرگداشت روز دندانپزشک برگزار مى‌گردد.

وی تصریح کرد: در دهه گذشته برگزارى چنین مراسمى در اکثر استان‌ها و شهرستان‌هاى سطح کشور از سوى شعب انجمن دندانپزشکى ایران، بصورتى خودگردان برگزار مى‌شد که نشان دهنده توانمندى دندانپزشکان کشور در تأسیس اولین تشکل صنفى و انجمن علمى کشور در بیش از نیم قرن پیش است.

ناصری یادآور شد: اگر چه در دهه‌هاى قبل، سالروز تأسیس جامعه دندانپزشکى ایران که اولین تشکل علمى صنفى گروه پزشکى در کشوربوده است، روز دندانپزشکى قلمداد مى‌شد، اما امروزه نیز دندانپزشکان سراسر کشور، پاسداشت روز دندانپزشک و حرفه دندانپزشکى را در ٢٣ فروردین گرامى مى‌دارند و از بزرگان، پیشکسوتان، هنرمندان، فعالان صنفى و چهره‌هاى شاخص علمى رشته دندانپزشکى تقدیر به عمل مى‌آورند.
 
 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.