سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد؛

چالش‌های ملی با ابزارهای فناورانه قابل حل است

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد گفت: اقتصاد و تحول دیجیتال می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را که امروزه با آن روبه رو هستیم را حل کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  اکرم فداکار مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد در جلسه  ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد گفت: امروزه در جهان فعالیت‌هایشان به سمت حوزه فناورانه و اطلاعات سوق یافته است  و می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل و حتی مسئله بیکاری که یکی از معضلات اصلی کشور است را نیز برطرف سازد و نخبگان و استعدادهای کشور را به کار گیرد.

 فداکار   با بیان اینکه معتقدیم که چالش‌های ملی ما از آب، بیکاری، اقتصاد نفتی، محیط زیست، اقتصاد و موضوع بهره‌وری با ابزارهای فناورانه قابل حل است،افزود: بدون شک توجه به بخش فناوری و اطلاعات می‌تواند در سطح کشور سبب رفع بسیاری از مشکلات شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد ادامه داد: روزی روند توسعه در استان یزد تغییر می‌کند که فناوری از زبان بقیه مدیران شنیده و تمرکز بر روی بخش آی‌تی‌سی را دیگران عامل باشند و نه شرکت‌ها و افرادی که کارشان در این حوزه است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را که امروزه با آن روبه رو هستیم را حل کند افزود: اقتصاد و تحول دیجیتال دو راهبردی است که می‌توانند سبب رشد اقتصاد و بهره وری آن شوند.

رشد و توسعه کسب و کارهای دیجیتال در حال پیشرفت است

وی افزود: رشد و توسعه کسب و کارهای دیجیتال و شکل کیری کسب و کارهای جدید در ایران به مانند کشورهای پیشرفته دیگر دچار تحول قابل توجهی شده و با همان روند در حال پیشرفت است.

فداکار با بیان اینکه در صورتی شهر یزد شهر خلاق می‌شود که اجماعی بین مدیران در همه بخش‌ها باشد، گفت: ما نیاز داریم که بخش فناوری و اطلاعات در عمل مشاهده شود و نه در حرف، زیرا این مسئله معضلی است که طی این سال‌ها در استان یزد با آن روبه‌رو بودیم.

وی با بیان اینکه حوزه فناوری و اطلاعات بدون شک حلال بسیاری از مشکلات کشور است،  افزود: اقتصاد دیجیتال توانایی رفع مشکلات اقتصادی کشور را دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.