سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال 96؛

افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و هنری با تکمیل طرح های فرهنگی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و هنری با تکمیل 10 طرح فرهنگی در شهرهای مختلف استان در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: شهرستان شوش باتوجه به جایگاه خاصی که در استان و کشور دارد و وجود پتانسیل بسیاربالا در زمینه گردشگری و مذهبی نیازمند توجه جدی در مقوله فرهنگ و هنر است.

وی با بیان اینکه مهم ترین فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از سوی مردم مدیریت شود اظهار داشت: این اداره تنها باید مسئولیت هدایت و نظارت را بر عهده داشته باشد و متولیان اصلی حوزه فرهنگ و هنر باید مردم باشند.

جوروند افزود: اگر این امر محقق شود شعار سال نیز محقق می شود و جشنواره ها، همایش ها، فعالیت های فرهنگی و هنری از سوی مردم اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اذعان کرد: بیش از طرح فرهنگی در 10 شهرستان از جمله 4 پروژه در اهواز، شهر الهایی، خانه هنرمندان، مسجدسلیمان با اعتباری بالغ بر200 میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی 40 تا90 درصد در دست اجراست که با تکمیل این طرح ها سرانه فضاهای فرهنگی در خوزستان طی امسال تا 10هزارمترمربع نیز افزایش خواهد یافت.

محمد جوروند از ساخت 10 پلاتو در10 شهرستان استان خوزستان خبر داد و گفت: جشنواره ملی علوم قرآنی به میزبانی شهرستان شوش برگزار می شود.

وی با انتقاد از عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان شهرستان شوش بیان داشت: انتظار می رود هنرمندان در تمام بخش ها ورود کنند و از اجرای نمایش های طنز که فقط نام طنز را یدک می کشند فاصله بگیرند و به کارهای فاخر بپردازند و در کنار آن طرح ها و ایده های در سطح ملی ارایه کنند و هنرمندان باید تلاش کنند سالانه میزبان چند جشنواره ملی در حوزه های مختلف در این شهرستان باشند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.