سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی خودرو غزال ایرانی ۴ در اواخر شهریورماه

مدیر طراحی و ساخت خودرو غزال ایرانی ۴ گفت: خودروی غزال ۴ در شهریور ماه امسال رونمایی می‌شود.

کارن ابری نیا مدیر طراحی و ساخت خودروی غزال ایرانی ۴ در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: خودروی غزال ۴ نوع پیشرفته‌ای از غزال ۳ است که سلول‌های خورشیدی بیشتری بر روی سطح آن قرار دارد و غزال ۴ دارای ظرفیت دو سرنشین است.
 
وی ادامه داد: این خودروی برای اولین بار در کشور و در قاره آسیا ساخته شده است و در جهان بعد از کشور هلند ما دومین کشور سازنده این خودرو در جهان می‌باشیم.

مدیر طراحی و ساخت خودرو غزال ایرانی ۴ در خصوص میزان پیشرفت ساخت این خودرو گفت: در حال حاضر پیش رفته خوبی داشته ایم به طوری که شاسی و بدنه تا اوایل هفته آینده آماده می‌شود که امیدواریم تا آخر شهریور ماه سال جاری از آن رونمایی شود.

وی افزود: مرکز طراحی و ساخت خودروی خورشیدی غزال ایرانی سال ۱۳۸۳ در دانشکده فنی دانشگاه تهران فعالیت خود را آغاز کرده و سه نسل خودرو غزال ایرانی ۱، ۲ و خودرو برقی آروین توسط استادان و دانشجویان این دانشگاه طراحی و ساخته شده که تلاش می کنیم با فراهم شدن بسترهای لازم در راستای تجاری سازی گام برداریم.

ابری نیا تصریح کرد: این خودروی خورشیدی دارای سرعتی معادل ۱۲۰ کیلومتر است و در آن باطری‌هایی تعبیه شده که در زمان شب یک مسافت محدودی را می‌تواند بدون وجود نور خورشید طی کند.

وی با اعلام پیشرفت ۶۵ درصدی در این پروژه یادآور شد: قرار است خودرو غزال ایرانی ۴ در آبان‌ماه امسال در مسابقات استرالیا ۲۰۱۷ شرکت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.