فعالیت استارت‌آپ دانشگاهی در ساخت هواپیماهای مسافربری

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گام‌های موثری در صنعت هوانو‌ردی مانند ساخت هواپیمای مسافربری برداشته و یک شرکت دانش‌بنیان در این زمینه راه‌اندازی کرده است.

مجتبی فرخ عضو هیات علمی دانشکده هوا و فضا دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اقدامات این دانشگاه در حوزه هوا و فضا اظهار داشت: دانشکده هوا فضای دانشگاه خواجه نصیر از چند سال پیش مشغول به فعالیت شده، اما در صنعت فضایی چند وقتی است که به طور جدی‌تر به انجام طرح‌های مختلفی در حوزه هوا و فضا و ساخت ماهواره می‌پردازد.

وی دانشگاه خواجه نصیر را قطب علمی طراحی و شبیه سازی سامانه‌های فضایی خواند و گفت: این دانشگاه امروزه به عنوان مرجع علمی در حوزه هوا و فضا شناخته می‌شود.

فرخ عنوان کرد: این دانشگاه در حوزه ساخت ماهواره با دانشگاه امیرکبیر تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده و طبق قرارداد قرار است یک ماهواره مشترک ساخته شود.

وی ادامه داد:اعضای هیات علمی این دانشگاه در زمینه صنایع هوایی و صنعت هوانو‌ردی و فضایی کشور مشغول به فعالیت هستند و این افراد با تاسیس شرکت‌های دانش بنیان طرح‌ها و ایده‌های خود را به ثروت تبدیل می‌کنند.

فرخ تأکید کرد: این دانشگاه گام‌های موثری در صنعت هوانو‌ردی مانند ساخت هواپیمای مسافربری برداشته است و شرکت دانش بنیان نوپایی در این حوزه مشغول به فعالیت و طراحی هواپیماهای مختلف هستند.

وی با اشاره به اینکه بودجه پژوهشی دانشگاه در حوزه هوا و فضا کافی نیست، یادآور شد: دانشگاه خواجه نصیر با تمام مشکلات مالی اجازه نمی‌دهد تا وقفه‌ای در انجام پژوهش‌های فضایی دانشگاه وارد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار