حسین شیخالاسلام مشاور وزیر امور خارجه در گفتوگو با
خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نوعی پایداری و مقاومت اقتصادی در عرصه بینالملل است، اظهارداشت: نقش سیاست خارجی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است و میتواند در کشورهای هدفگذاری شده که پیش بینی از کشورمان نداشته باشند در زمینههای مختلف به بازاریابی و معرفی کالاهای مرغوب ایرانی بپردازد.
شیخالاسلام گفت: به عنوان مثال ایران زمانی میتواند در صنعت خودرو بازار پیدا کند که نوآوری جدیدی در این حوزه به دست آورد بر این اساس اگر در چارچوب اصول دانشبنیان و دانش محور عمل کنیم میتوانیم بازارهای جهانی را به انحصار خود درآوریم در غیر این صورت حتی جایگاه مناسبی برای بازارهای عادی هم وجود نخواهد داشت.
مشاور وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه ما میتوانیم اقتصاد مقاومتی را در سیاست خارجی خود دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: اگر نیاز دنیا به تکنولوژیهای ایجاد شده در کشورمان از جمله سلولهای بنیادی، نانو تکنولوژی همچنین حوزههای نایاب و تخصصی و... سوق پیدا کند میتوانیم در کشورهای دیگر بازار مناسبی ایجاد کنیم به طوری که سایر کشورها توانایی کپیبرداری از آن را نداشته باشند.
انتهای پیام/