سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان;

لزوم استراحت کافی برای رانندگان در سفر های نوروزی

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان گفت: رانندگان باید از ایمنی و وضع فنی خودروی خود مطلع بوده و حداقل 15 دقیقه بعد از هر دو ساعت رانندگی به خود استراحت دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، داود فهندژسعدی مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان گفت : در جاده‌های خیس، برفی و بارانی به‌کارگیری روش‌های رانندگی ایمن می‌تواند مانع از بروز حوادث دل‌خراش و خاطراتی تلخ برای هم‌وطنان شود.

وی افزود : همواره نقش تجربه در رانندگی می‌تواند در مدیریت شرایط بحرانی حین رانندگی کمک شایانی کند.

فهندژسعدی اظهار کرد: در زمان بارش برف و باران سطح آسفالت لغزنده می‌شود؛ از این‌رو، لازم است فاصله طولی خودروها از یکدیگر بیشتر شود و رانندگان بااحتیاط و سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در این ایام افق دید رانندگان نیز کاهش می‌یابد، افزود: در این شرایط، توقف خودرو و عدم رعایت نکات ایمنی می‌تواند سبب بروز اتفاقات ناگواری در سطح جاده‌ها شود؛ بنابراین روشن کردن چراغ‌های خودرو برای بالا بردن سطح دید الزامی است.

فهندژسعدی توصیه‌هایی را هم به رانندگان ارائه کرد و گفت: رانندگان باید از ایمنی و وضع فنی خودروی خود مطلع بوده و با رعایت سرعت مطمئنه، حفظ فاصله طولی و استراحت حداقل 15 دقیقه بعد از هر دو ساعت رانندگی به سفر خود ادامه دهند.

وی از هم‌وطنان درخواست کرد با توجه به آغاز دور دوم سفرهای نوروزی بااحتیاط کامل و رعایت کلیه مراتب ایمنی سفری خوش و خاطره‌انگیز را برای خانواده خود ارمغان آورده و نوروز ایمن را با مدیریت سفر تحقق بخشند.
انتهای پیام / ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.