سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

بازدید بیش از 300 هزارمسافراز اماکن گردشگری وتاریخی استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ازبازدید 352هزار مسافراز اماکن گردشگری وتاریخی استان همدان خبر داد .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علی مالمیر با اشاره به اینکه تعداد بازدید کنندگان امسال نسبت به مشابه نوروز پارسال 14 درصد افزایش داشته است افزود:در سال‌های گذشته معمولا برآورد آماری از روی خودروهای ورودی به استان و بر مبنای فرض‌هایی بود که آمار دقیقی نبوداما هم اکنون  آمار براساس مستندات قابل رؤیت و به صورت حداقلی ارائه می‌شود.
وی به  کاهش میزان اقامت گردشگران و مسافران نوروزی و رشد بازدیدها از اماکن تاریخی و گردشگری استان خبر داد وخاطر نشان کرد: به علت بارش برف و باران در سطح استان و برودت هوا، تا شنبه 5 فروردین‌ماه 74 هزار نفر شب در مراکز اقامتی استان اقامت داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال  به میزان اندک کاهش داشته است.
مالمیر اظهار داشت: تاکنون طبق روال هر سال، غارعلیصدر از بین جاذبه‌های طبیعی و آرامگاه بوعلی‌سینا در بین آثار تاریخی بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص داده‌اند.
وی به آمار اعلام شده بازدید کنندگان از اماکن تاریخی وگردشگری اشاره کرد وابراز داشت:  ممکن است گردشگری از اماکن بازدید نکرده یا در اماکن مورد نظر ما اسکان نیافته باشد و به منزل اقوام یا خانه‌مسافرها رفته باشد بنابراین  این حداقل آمار اقامت و بازدید ی بود که عنوان شد.
 
انتهای پیام/ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.