سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان;

بازرسی از مراکز تولید و عرضه فرآورده دامی در استان

مدیرکل دامپزشکی استان از استمرار طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروزی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی خبر داد و گفت: در این طرح از یک هزار و ۱۵۷ مرکز بازدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در حاشیه بازدید از اجرای طرح نظارت نوروزی واحد های دامی گفت : این طرح با هدف تضمین سلامت فرآورده های خام دامی از ۲۵ اسفندماه ۹۵ آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت و طی آن بازرسان بهداشتی این اداره کل و ادارات  شهرستان های تابعه در قالب ۱۶ اکیپ سیار  و ۹ اکیپ ثابت تمامی واحدهای تحت پوشش را بازرسی و نظارت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این طرح از یک هزار و ۱۵۷ مراکز تولید، توزیع و عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی استان سمنان تا پایان روز چهارم فروردین ماه جاری بازدید شده است، افزود: این میزان بازدید در یک هزار و  ۲۹۸ نوبت بازرسی انجام و در این بازدیدها تخلفات بهداشتی بحرانی و خیلی مهم در مراکز یادشده مشاهده نشده، اما در راستای رعایت دقیق ضوابط فنی و بهداشتی ابلاغی به این واحدها و ارتقای کیفیت محصولات عرضه شده در بازار و حفظ سلامت مصرف کنندگان سه هزار و ۸۶۶کیلو گرم فرآورده غیربهداشتی، ضبط و پرونده سه واحد متخلف نیز به مراجع محترم قضایی استان ارجاع داده شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به پلمپ یک واحد عرضه  گوشت قرمز در استان گفت: در طرح مذکور با ۴۸ خودروی غیرمجاز حمل دام و طیور همچنین توزیع کننده فرآورده های خام دامی نیز برخورد قانونی لازم صورت پذیرفت.

سعیدی افزود: سامانه پاسخگویی و اطلاع رسانی ۱۵۱۲ دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی از تخلفات احتمالی در چرخه تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی و پاسخگویی به انتقادات و پیشنهادهای شهروندان است.
انتهای پیام / ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.