سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات احداث بزرگترین واحد فرآوری سنگ‌های تزئینی استان در چایپاره

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چایپاره گفت: عملیات احداث بزرگترین واحد فرآوری سنگ‌های تزئینی در شمال استان آذربایجان‌غربی در شهرستان چایپاره آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حسین بنکدار در تشریح اقدامات و عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چایپاره در سال ۹۵ اظهار داشت: در این مدت، طرح شناسایی و احصاء طرح‌های صنعتی فاقد پیشرفت فیزیکی به منظور بررسی علل عدم پیشرفت فیزیکی و ابطال جواز تاسیس صادره اجرا شد.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۰ فقره جواز تاسیس جدید برای واحدهای صنعتی شهرستان صادر شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چایپاره با اشاره به اینکه در حوزه نظارت و بازرسی از حدود یک هزار و ۵۰۰ واحد صنفی مستقر در سطح شهرستان در قالب گشت‌های مشترک با ادارات مختلف از قبیل: اماکن عمومی نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، شبکه دامپزشکی و اتاق اصناف بازدید به عمل آمد گفت: در جریان بازرسی از واحدهای صنفی ۱۶ واحد صنفی به جهت تخلفات مربوطه به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

وی افزود: علاوه بر آن، تعداد ۷۶ قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی و غیرمجاز به ارزش ریالی حدود ۱۶ میلیون ریال و تعداد ۴۱ هزار و ۱۸۰ نخ انواع سیگار قاچاق به ارزش ریالی ۵۷ میلیون ریال کشف و جهت اقدامات بعدی به مراجع ذیربط منعکس شد.

بنکدار تصریح کرد: امسال برای نخستین بار هیات موسس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان چایپاره تشکیل و انتخابات هیات مدیره و بازرس انجمن برگزار و با صدور اعتبارنامه اعضاء منتخب، فعالیت انجمن در این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: تشکیل تعداد ۱۲ جلسه کمیسیون نظارت شهرستان با ۵۷ مصوبه، تشکیل تیم بازرسی مشترک به همراه کارشناس تامین اجتماعی شهرستان و نماینده اتاق اصناف چایپاره و بازدید از کارگاه قالیبافان بهره‌مند از بیمه‌های اجتماعی قالیبافان و شناسایی تعداد پنج کارگاه قالیبافی غیرفعال بهره‌مند از بیمه موصوف از سایر اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت چایپاره بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چایپاره با اشاره به اینکه امسال جلسات کارگروه‌های مختلف از قبیل: کارگروه ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب تشکیل شد بیان کرد: از سوی دیگر کارگروه ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم، کارگروه شهرک صنفی و اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید برگزار شد.

وی افزود: علاوه بر آن، برگزاری فروش فوق‌العاده در آستانه سال نو در مجموع ۳۱ واحد صنفی بزرگ مستقر در سطح شهر قره ضیاءالدین از سایر اقدامات بوده است.

بنکدار از صدور دو فقره پروانه بهره‌برداری معدن سنگ تزئینی و استخراج مقدار ۲۱۷ هزار و ۵۸۳ تن تقریبی انواع سنگ‌های تزینی و سنگ گچ از معادن حوزه شهرستان چایپاره خبر داد و گفت: این مقدار با مساعدت بهره‌برداران معادن در تامین سوخت ماشین آلات و حمل مواد معدنی استخراج شد.

وی تصریح کرد: امسال، انجام ۳۰ فقره بازرسی از معادن و واحدهای شن و ماسه مستقر در سطح شهرستان و برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیری به منظور پیشگیری از خام‌فروشی معادن و تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری مواد معدنی نیز صورت گرفت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چایپاره از آغاز عملیات احداث بزرگترین واحد فرآوری سنگ‌های تزئینی در شمال استان در شهرستان چایپاره خبر داد و افزود: این واحد توسط بخش خصوصی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پیشگیری از خام فروشی مواد معدنی انجام می‌شود.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.