1 تن پنیر فاسد در شهرستان مهاباد توسط شبکه بهداشت کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف ارتقا سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی از اول اسفند ماه همزمان با کل کشور آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۶ ادامه خواهد داشت.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مهاباد گفت:بیش از ۲ تن انواع موادغذایی غیرقابل مصرف و غیر بهداشتی در راستای اجرای طرح تشدید بسیج سلامت نوروزی در طی بازدید از مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی به ارزش بیش از ۵۰ میلیون ریال و ۱ تن پنیر فاسد سنتی در بازدید از یکی از مراکز عرضه مواد غذایی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شده است به زودی با کسب مجوز از مراجع قضایی امحاء می‌شود.

وی اظهار داشت: این مقدار مواد غذایی غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته توقیف شده در صورت مصرف می‌توانست سلامت شهروندان و مسافرین را به خطر بیندازد.

مهندس امینی گفت:از زمان آغاز طرح تاکنون تعداد ۲۲ نفر نیرو در قالب تیم‌های دونفره با پوشش ملبس به بهداشت محیط و حرفه‌ای و ۲۸۰۰ نفر ساعت کار انجام شده در قالب گشت‌های مشترک با ادارات فرمانداری، اصناف، دامپزشکی، صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، گردشگری، شهرداری، نیروی انتظامی، بیش از ۲۸۰۰ مورد بازرسی از امکنه عمومی و مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن بین راهی و جایگاههای عرضه سوخت و غار آبی سهولان و پارکهاو اماکن تفریحی و پایانه‌های مسافر بری بازدید به عمل آمده است.

وی از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی فاقد شرایط ۹ گانه بسته بندی شده خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای ۱۹۰ و یا شماره تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند.

شایان ذکر است: شرایط ۹ گانه شامل نام محصول، نام و آدرس کارخانه تولید کننده، شماره پروانه (ساخت یا کد بهداشتی)، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضاء، وزن، شرایط نگهداری، ترکیب و فرمول فرآورده، جمله ساخت ایران می‌باشد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۰۱:۱۸ ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
تمام کالا ها باید تاریخ داشته باشد