سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

بازدید گردشگران از اماکن مذهبی و تاریخی سمنان

بیش از 13 هزار گردشگر از اماکن مذهبی و تاریخی سمنان بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید عباس دانایی فرماندار سمنان گفت: از امروز برگزاری آیین نوروزخوانی در بوستان 17 شهریور آغاز می شود و برنامه گردشگری شهری و کویر نوردی برای شهروندان و مسافران نیز از سوی اداره میراث فرهنگی با همکاری شهرداری سمنان برای روز های آینده پیش بینی شده است.

سید عباس دانایی با دعوت از هموطنان برای اسکان ، استراحت و بازدید از اماکن سیاحتی و گردشگری سمنان خواستار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و آرامش در زمان رانندگی شد.

وی با بیان این که، باید طرح آمایش سرزمینی هر چه سریعتر در سمنان انجام شود، اظهارداشت: با مطالعه راهبردی می توان در چند سال آینده این استان را به عنوان نماد گردشگری در کشور معرفی کرد.

فرماندار سمنان گفت: سالانه بیش از 20 میلیون مسافر از جاده های استان به نقاط مختلف کشور سفر می کنند که می توان با اجرای برنامه های جامع اقتصادی ، گردشگری و تکمیل زیرساخت های نیمه تمام اقتصادی از این تردد ها برای افزایش اشتغال در استان بهره برد.

وی تصریح کرد : جاذبه های طبیعی استان سمنان منحصربه فرد است و یک مسافر می تواند در کمترین زمان ممکن از مناطق کویری به مناطق سردسیری شمال کشور سفر کند که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

تقویت زیرساخت های اقامتی حوزه گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه است به طوری که در 2 سال گذشته 26 اقامتگاه بوم گردی و چند هتل در استان سمنان گشایش یافته است و در حال حاضر 6 اقامتگاه بوم‌گردی و چند هتل در شهرستان های مختلف در حال دریافت مجوز فعالیت و ساخت است.

بر اساس اعلام میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، در نوروز 95 بیش از 256 هزار نفر گردشگر در این استان اقامت داشتند.

28 پایگاه اورژانس و 26 پایگاه امداد و نجات هلال احمر به صورت شبانه روزی از 25 اسفند 95 تا 15 فرودین 96 در استان سمنان آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی است.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام/ م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.