سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شفافیت ۶۰ درصد تعرفه‌های دندانپزشکی/ چه عواملی دستمزد دندانپزشکان را تعیین می‌کند؟

عضو دندانپزشک شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: ۶۰ درصد تعرفه‌های دندانپزشکی مشخص بوده و در مراکز درمانی و مطب‌ها اجرا می‌شود.

بهنام عباسیان عضو دندانپزشک شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به این سوال که چرا تعرفه های خدمات دندانپزشکی در مراکز مختلف متفاوت است، گفت: 60 درصد تعرفه ها در حوزه دندانپزشکی مشخص بوده اما کیفیت مواد مصرفی و نوع خدمات و کارهای درمانی که بر روی دندان یک فرد انجام می شود، متفاوت است. از این رو ممکن است تصور شود که تعرفه ها یکسان نیست و هر دندانپزشک دستمزد خاص خود را دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دندانپزشکان از جنس مردم و در کنار آن ها هستند، افزود: خدمات دندانپزشکی در کشور ما از پوشش بیمه ای برخوردار نیست و با توجه به اینکه در سبد خانوار سلامت دهان و دندان تعریف نشده است، اغلب مردم توان پرداخت هزینه های مربوط به پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان خود را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه شعار دولت باید پیشگیری به همراه درمان باشد، ادامه داد: تقویت منابع بیمه ای برای پوشش خدمات دندانپزشکی یک ضرورت است و ورود بیمه های تکمیلی به این عرصه کمک بزرگی به ارتقای سلامت دهان و دندان می کند.

این متخصص ارتودنسی میزان هزینه های دندانپزشکی در کشور را متوسط دانست و تصریح کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا آحاد مردم به خدمات درمانی دندانپزشکی دسترسی داشته باشند و دغدغه آنان تامین هزینه های مالی نباشد؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده است باید سلامت آحاد مردم از جهات مختلف تامین شود و در زمان بیماری دغدغه ای غیر از خود بیماری نداشته باشند.

عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه پیشگیری به تنهایی چاره مشکلات نیست، یادآور شد: گرچه پیشگیری مقدم بر درمان است اما در حوزه دندانپزشکی با توجه به آمار بالای پوسیدگی و موارد از دست دادن دندان، ارائه خدمات سطوح دو و سه یک ضرورت محسوب می شود که به دلیل توان مالی پایین، اغلب مردم از دریافت این خدمات محروم هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۰۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
باید طرح بهداشتکار دهان ودندان مثل سابق با پذیرش دانشجو در این رشته اجرا شود تا خدمات دندانپزشکی به شهر و روستاها ارائه گردد
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
من دندونم درد میکرد رفتم پر کنم گفتن سیصد پنجاه گفتم بکشید گفتن نمیکشیم انقد روغن ترمز ریختم روش که خودش نابود شد
شهرام نجفی
۲۲:۱۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
یک دندان بخواهند بکشن 80 هزار تومان میگیرن حالا پرکردن ایمپلنت روکش که پناه برخدا
حسین
۲۰:۲۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
تعرفه های دندانپزشکی با توجه به درامد اقشار مردم افتضاح می باشد.