سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

نابودی منابع طبیعی به علت سهل انگاری

سهل انگاری در حفاظت از منابع طبیعی موجب از بین رفتن بخش زیادی ار عرصه های جنگلی و مرتعی شهرستان کهگیلویه شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه در نشست رئیس دادگستری این شهرستان  با قرقبان و کارکنان منابع طبیعی گفت: دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیتها با متجاوزان و متصرفان عرصه های منابع طبیعی با قاطعیت برخورد می کند. 

کرمی از برخورد قانونی با صاحبان کوره های تولید ذغال با هماهنگی حوزه های قضایی شهرستانهای مجاور خبر داد و گفت: با افرادی که برای تهیه ذغال اقدام به قطع درختان می کنند به شدت برخورد می شود.

وی افزود:از ابتدای امسال تاکنون 56 فقره پرونده در زمینه تخلفات عرصه های منابع طبیعی در دادگستری شهرستان کهگیلویه تشکیل و با آنان برخورد قضایی شد که برخی از آنان مختومه و برخی در حال پیگیری است.  

آویزش رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان کهگیلویه  هم وجود حدود 5 کوره تولید ذغال در منطقه تشان بهبهان را سبب بازاریابی هیزم در شهرستان کهگیلویه و به تبع آن قطع درختان در عرصه های جنگلی این شهرستان دانست و گفت: امسال بیش از 12 مورد قاچاق هیزم در مبادی ورودی و خروجی شهرستان شناسایی و توقیف و متخلفان برای برخورد قانونی به اداره تعزیرات شهرستان معرفی شدند.

انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ali
۱۳:۰۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
فقر اقتصادی وفرهنگی وفساد اداری و نبود قوانین سخت باعث شده منابع طبیعی نابود شوند