سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

هدف سامد کاهش مراجعات حضوری شهروندان

مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایت استانداری خوزستان هدف سامانه سامد را کاهش مراجعات حضوری مردم و افزایش مراجعات الکترونیکی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سیدلطف‌الله هاشمی، مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایت استانداری خوزستان کاهش مراجعات حضوری، کاهش هزینه و زمان، رسیدگی سریع به شکایات از جمله فواید استفاده از سامد برشمرد.
 
وی افزود: با وجود این که سامانه سامد تعریف شده تا شکایت ها به صورت مکانیزه ثبت و پیگیری شود، اما هنوز بسیاری با مراجعه حضوری به دنبال پیگیری مشکلات و طرح شکایت هستند که همین ساماندهی کار را سخت تر می کند.
 
هاشمی بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی برای ارایه خدمات به شهروندان تاسیس شده اند و موظفند با استفاده از منابع در اختیارشان به نمایندگی از مردم، خدماتی داشته باشند.
 
مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایت استانداری خوزستان با بیان این که کاستی های موجود در خدمات رسانی‌ها موجب نارضایتی شهروندان می‌شود تصریح کرد: شکایت فرصتی برای دستگاه و مدیران دستگاه‌ها است تا با شناسایی آن‌ها از طریق مردم برنامه ریزی کنند و آن‌ها را برطرف کنند تا رضایت مندی مردم افزاش یابد.
 
وی اذعان داشت: برای این که رسیدگی به شکایت بهشکل موثر انجام و منجر به رفع کمبودها و همچنین سالم سازی نظام اداری شود مراحلی باید طی شود، مردم باید بدانند شکایتشان را به کجا ارائه می‌کنند و مطمئن باشند که در سامانه دریافت شده است، همچنین شکایات باید به صورت منصفانه و بی طرفانه تنظیم و مطرح شود و هویت شاکی نیز محرمانه بماند تا سوء استفاده ای صورت نگیرد.
 
سیدلطف‌الله هاشمی با اشاره به چگونگی استفاده از سامانه سامد برای مردم خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با استفاده از تلفن 111 شکایت یا درخواست خود را مطرح کنند که پس از آن اپراتورها شکایت را ثبت و با دریافت کد ملی یک کد رهگیری ارایه می‌کند.
 
وی افزود: پس از ثبت درخواست و کد رهگیری به دستگاه ذی ربط ارجاع داده می‌‍ شود و دستگاه ذی ربط 10 روز مهلت بررسی شکایت را دارد که پس از گذشت این زمان فردی که درخواست یا شکایت داشته با تماس مجدد و ارایه کد رهگیری می‌تواند از نتیجه رسیدگی مطلع شود.
 
این مقام مسئول اذعان کرد: از سال 92 تا 95 به طور کلی 12 هزار و 285 مورد از طریق تلفن 111 ثبت شده است که از این تعداد 7 هزار و 194 مورد مربوط به سال 95 است.
 
هاشمی اظهار داشت: از موارد ثبت شده در سال 95 30 درصد از طریق تماس تلفنی، 54 درصد از طریق مراجعه حضوری، 9 درصد از طریق سفرهای استاندار به شهرستان‌ها، و بقیه از سایر راه‌های ارتباطی دیگر است.
 
وی با اشاره بیش ترین درخواست‌ها به سامد گفت: 1 هزار و 172 مورد درخواست مربوط به اشتغال، 1 هزار و 700 مورد درخواست وام و 540 مورد کمک مالی بوده است و سایر درخواست‌ها و شکایات مختص فاضلاب شهری، خدمات شهری، قطع آب، و .. است.
 
سامانه سامد؛ مخفف سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت است که مردم می‎توانند با استفاده از تلفن رایگان 111 و بدون مراجعه حضوری شکایت، پیشنهاد و درخواست‌هایشان را به گوش مسئولان برسانند.
 
انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.