سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

برگزاری جشن تحویل سال در میدان گنجعلی‌خان کرمان

معاون فرهنگی شهردار کرمان گفت: جشن تحویل سال با حضور هنرمندان در میدان گنجعلی‌خان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حجت‌الاسلام‌ سید مرتضی حسینی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان از برگزاری تورهای نیم روزه و یک روزه‌ کرمان‌گردی با عنوان کرمون گردون، برای معرفی آثار و جاذبه‌های شهر کرمان برای هفتمین سال متوالی، برپایی دو نمایشگاه همزمان کتاب و محصولات فرهنگی در پارک‌های شهید و مطهری و برپایی نماز جماعت در پارک‌های محل اسکان مسافران نوروزی را از جمله کارها و اقدامات این معاونت در ایام نوروز خبرداد.

وی با بیان اینکه تورهای کرمون گردون در ایام نوروز به صورت ویژه برگزار می‌شود؛ افزود: این تور که در طول سال برای دیدن بهتر شهر کرمان و آشنایی بیشتر با تاریخچه‌ مکان‌های تاریخی این شهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در این تور تفریحی گردشگری، نکاتی در مورد تاریخچه مکان‌های تاریخی و گردشگری شهرستان کرمان و وقایعی که بر این مکان‌ها گذشته است؛ ارائه می‌شود که افراد کمتر شنیده و یا دیده‌اند؛ خاطر نشان  کرد: تور کرمون گردون برای نخستین بار در کشور در سال ۹۰ در شهر کرمان برگزار شد و بعد از استقبال خوب از آن، به عنوان الگو در سایر شهرهای کشور استفاده و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شماره تلفن ۳۲۵۳۳۸۳۵ -۰۳۴ را به راهنمایی مسافران سطح شهر به صورت ۱۶ ساعت کاری اختصاص داده‌ایم؛ تصریح کرد: برپایی تورهای شهری برای مراکز خیریه در ایام نوروز از دیگر اقدامات این معاونت برای این ایام است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان همچنین از استقرار ۱۵ ایستگاه راهنمای مسافران نوروز با نام ایستگاه از من بپرس  در ورودی‌ها و نقاط مختلف و به خصوص پرتردد شهر کرمان خبر داد و گفت: این معاونت به تهیه و چاپ کامل‌ترین نقشه‌ی گردشگری شهر کرمان به تعداد ۱۰۰ هزار نسخه اقدام کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: برای ایام نوروز، ۵۰ هزار اقلام تبلیغاتی نیز برای معرفی شهر کرمان و آموزش مسائل شهروندی تهیه کرده‌ایم که بین شهروندان و مسافران توزیع می شود.

وی به برگزاری مسابقه‌ی عکس خویش انداز (سلفی) با جاذبه‌های گردشگری کرمان نیز اشاره کرد و گفت: افراد می توانند عکس‌های خود را در این زمینه به شماره ۹۰۱۵۱۶۸۲۳۷ تلگرام و در این مسابقه شرکت کنند و بعد از داوری، به عکس‌های برتر جایزه اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی افزود : تمام برنامه‌های مذکور با حضور بیش از ۵۰ نفر از افراد با تجربه و آموزش دیده در این زمینه در ایام نوروز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.