سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

افزایش بودجه سازمان قطارشهری درسال 96

سعادت طلب گفت:بودجه در قسمت درآمد 4.2 میلیارد در سال 95 به 5.5 میلیارد در سال 96 رسیده که بالغ بر 31 درصد افزایش داشته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم شنبه شب در سالن جلسات ساختمان شهید باکری با حضور اعضا و به ریاست  بیاتی برگزار شد.

در جلسه شورای شهر قم افزایش میانگین 10 درصدی نرخ کرایه اتوبوس و مینی‌بوس‌های درون‌شهری زیر نظر سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم تصویب شد.
 
در این جلسه شورا علاوه بر طرح مباحثی همچون اخذ مجوز اصلاحیه و بودجه سازمان‌های مختلف شهرداری در خصوص تعیین نرخ اتوبوس و مینی بوس در سال آینده تصمیم‌گیری شد.
 
 سقائیان‌نژاد شهردار، معتمدی قائم مقام، سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی، بیطرفان معاون امور مالی، رنجبر معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی و دیگر مدیران و معاونین شهرداری در این جلسه حاضر بودند.
 
در ابتدای این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر قم گزارشی از لوایح و طرح‌های اعلام وصول شده در یک هفته اخیر ارائه کرد.
 
بیاتی گفت:با اشاره به نامگذاری 22 اسفندماه به عنوان روز شهید، اجر و جایگاه شهدا و خانواده ایشان را مورد توجه قرار داد  ،
 
وی خاطرنشان کرد: چیزی که کشور ما را امروز به این جایگاه رسانده جانفشانی جوانانی است که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کردند و خون خود را برای حفظ این نظام اسلامی و الهی دادند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت:با اشاره به اقدامات شهرداری در راستای افزایش رضایتمندی عمومی و توسعه خدمات شهری،با تصمیمات منطقی که شورای چهارم گرفت و همت شهرداری روز به روز شاهد افتتاح پروژه‌های عمرانی هستیم.
 
در ادامه این جلسه چهار دستور جلسه از سوی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی مطرح شد که نخستین مورد آن استفساریه موضوع واگذاری املاک و اراضی تا سقف 10 میلیارد ریال به پیمانکار پروژه مترو بابت تهاتر با مطالبات موسسه نور بود که مورد تصویب قرار گرفت.
 
وی با اشاره به هزینه‌های پیش‌بینی شده در بودجه سال 96 بیان کرد: هزینه‌ها در فصل اول که هزینه‌های پرسنلی است 17 درصد افزایش داریم که 1.6 میلیارد به دو میلیارد تومان می‌رسد.
 
رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در بخش دیگری از بودجه نیز هزینه‌های سرمایه‌ای 85 درصد افزایش داشته است که مربوط به املاک سازمان برای احداث ساختمان مرکزی است.
 
بحث اخذ مجوز تمدید قرارداد با اتاق اصناف استان قم و درخواست محاسبه عوارض پلاک ثبتی 1637/1705 بر مبنای تعرفه آموزشی نیز در ادامه این جلسه از سوی سیدمحمد آتش‌زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد.
 
وی با اشاره به این دستور جلسه بیان کرد: ما با اتاق اصناف قراردادی داریم که این اتاق عوارض کسبی را خودش دریافت و به حساب شهرداری واریز می‌کند.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اصلاح صورت گرفته در این قرارداد عنوان کرد: اتاق اصناف از سال 96 باید در سه ماهه اول قبض بدهی چاپ کرده و توزیع کنند تا بدهی‌ها دریافت شود که در قبال خدماتی که اتاق ارائه می‌کند متناسب با میزان مبلغ هزینه دریافت می‌کنند.
 
آتش‌زر گفت: با اشاره به لایحه شهرداری در خصوص جریمه و عوارض ساختمان جامعه المصطفی در پردیسان ،جامعه المصطفی در حال ساخت ساختمان آموزشی در پردیسان است که یک طبقه اضافه بنا در زیرزمین داشته‌اند که بخشی از جریمه تعیین شده را که جزو ارزش افزوده بوده قبلاً شورا بخشیده بوده و آن‌ها نامه دادند که همین مبلغ که قبلاً بخشیده شده بوده مجدد مشمول بخشودگی شود تا باقی مبلغ را پرداخت کنندکه پس از ارائه توضیحات در خصوص این لوایح، با نظر اعضا هر دو مورد به تصویب رسید.
 
در ادامه این جلسه ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم دستور جلسه مرتبط با این کمیسیون را مطرح کرد.
 
لایحه اخذ مجوز اصلاح جدول پیشنهادی رتبه بندی شرکت‌های حمل و نقل درون شهری شرکت‌های تابعه سازمان تاکسیرانی قم نخستین بحثی بود که از سوی ذاکریان مطرح‌ شد و پس از بحث و بررسی فراوان به تصویب رسید.
 
ذاکریان اظهارکرد: با اشاره به لایحه شهرداری در خصوص اصلاح رتبه‌بندی شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تاکسیرانی و با توجه به اینکه براساس آیین نامه رتبه بندی شرکت‌های زیر نظر تاکسیرانی، بعضی از شرکت‌ها رتبه لازم را نیاوردند و باید قطع همکاری کنند وتاکسی‌ها باید به شرکت‌های دیگر منتقل شوند.
 
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در این ظرفیت‌ها گفت: براساس کارشناسی صورت گرفته شرکت‌های رتبه پنج تا سقف 300 دستگاه، رتبه چهار از 201 تا  450 دستگاه، رتبه سه از 451 تا 650 دستگاه، رتبه دو از 651 تا 950 دستگاه و رتبه یک از 951 تا 1300 دستگاه ظرفیت خواهند داشت.
 
 عزتی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری گفت:با اشاره به لایحه شهرداری در خصوص رتبه بندی شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تاکسیرانی وبا توجه به تغییراتی که در شرکت‌ها صورت گرفته در حال حاضر 23 شرکت زیر مجموعه سازمان تاکسیرانی داریم.
 
وی با اشاره به حذف برخی از شرکت‌ها به دلیل ناتوانی در ارائه خدمات مطلوب بیان کرد: در حال حاضر حدود 800 ماشین بدون شرکت باقی مانده و باید از نظر تعداد خودرو ظرفیت شرکت‌ها را تغییر دهیم چراکه درصدد هستیم تا شرکت‌هایی که خدمات مناسب ندارند تعلیق کنیم.
 
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه بخشی از ظرفیتی که برای رتبه‌های مختلف تعریف شده متناسب با امکانات آن‌ها است گفت: این نیست که شرکت‌های رتبه بالا درآمد ناچیز داشته باشند برای برای آن‌ها سرویس مدارس نیز وجود دارد که درآمدزایی دارد.
 
اصلاح بودجه سال 95 سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز در ادامه توسط ذاکریان مطرح شد و به تصویب رسید.
 
اخذ مجوز بودجه پیشنهادی سازمان‌های پارک‌ها و فضای سبز، میادین میوه و تره بار، کشتارگاه و آرامستان‌ها نیز این جلسه مطرح‌ شد.
 
بر اساس مصوبه شورای شهر بودجه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری برای سال آینده با 27 درصد افزایش به 51 میلیارد ریال، سازمان میادین میوه و تره بار با 59 درصد افزایش به 178 میلیارد ریال، سازمان کشتارگاه با هشت درصد افزایش به حدود 40 میلیارد ریال و سازمان آرامستان‌ها با 26 درصد افزایش به 135 میلیارد ریال تعیین شد.
 
همچنین در این جلسه بختیاری نایب رئیس شورای شهر قم چهار لایحه دو فوریتی شامل اخذ مجوز اصلاح بودجه سال 95 و و بودجه سال 96 سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، اخذ مجوز اجرای دو دوازدهم بودجه سال 96 سازمان توسعه و عمران شهرداری و اخذ مجوز گواهی عدم خلاف موسسه تحقیقاتی آموزشی مفید قم را مطرح کرد که تنها بحث اخذ مجوز اجرای دو دوازدهم بودجه سال 96 سازمان توسعه و عمران شهرداری به تصویب رسید.
 
اخذ مجوز افزایش 20 درصدی نرخ کرایه اتوبوس و مینی‌بوس‌های زیر نظر سازمان اتوبوسرانی مهم‌ترین بحثی بود که در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد.
 
ذاکریان در این بخش جلسه هزینه‌های هر اتوبوس را اعم از بیمه شخص ثالث، سوخت، باطری و... عنوان کرد و گفت: برآورد قیمت تمام شده برای هر مسافر احصا شده که براساس هزینه برآورد قیمت تمام شده و میانگین بدون اعمال افزایش نرخ گازوئیل برای 28 روز کارکرد و 620 مسافر برای هر مسافر 730 تومان است.
 
وی با بیان اینکه شهرداری افزایش 20 درصدی نرخ کرایه را پیشنهاد داده است گفت: این افزایش به صورت برابر در حالت نقدی و کارتی شامل 432 تومان و 720 تومان می‌شود.
 
ذاکریان خاطرنشان کرد: در کمیسیون بحث‌های فراوانی در این خصوص داشتیم که پیشنهاد 360 به 400 با 11 درصد افزایش و با 9 درصد افزایش از 600 به 650 تومان مطرح شد و به تصویب رسید.
 
 ملکی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افزایش نرخ پیش‌بینی شده برای کرایه اتوبوس درون شهری گفت: اگر نرخ کرایه را افزایش بیشتری داشته باشیم نرخ نزدیک کرایه تاکسی می‌شود و چه دلیل دارد که مردم زمان خود را صرف استفاده از اتوبوس کنند.
 
وی تصریح کرد: بهتر است یارانه ویژه‌ای را به اتوبوسرانی بدهیم که توسعه استفاده از ناوگان داشته باشیم.
 
حجت‌الاسلام  روحانی عضو شورای شهر قم نیز با اشاره به لایحه شهرداری در خصوص افزایش نرخ اتوبوس گفت: اگر واقعاً به فکر مردم هستیم باید دو جانبه نگاه کنیم و تنها صرفه اقتصادی و کاهش ضرر و زیان برای ما مهم نباشد.
 
وی خاطرنشان کرد: با تاکید بر اینکه بسیاری از اقشار ضعیف از اتوبوس استفاده می‌کنند و اگر نرخ کرایه زیاد افزایش پیدا کند مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور بیان کرد: اینقدری که ما افزایش نرخ داریم حقوق و درآمد مردم افزایش نداشته است.
 
در پایان و پس از بحث و بررسی فراوان نظر کمیسیون خدمات شهری به رأی گذاشته شد که مورد تصویب قرار گرفت.
 
براین اساس نرخ کرایه کارت بلیط با 11 درصد افزایش از 360 تومان به 400 تومان و نرخ کرایه نقدی با 9 درصد افزایش از 600 تومان به 650 تومان افزایش پیدا کرد.
 
انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.