سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرگان رهبری مواظب و مراقب نظام و انقلاب هستند

مردم بدانند نمایندگان آنها در خبرگان رهبری مواظب و مراقب نظام و انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،آیت الله  سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به دغدغه های نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری  ، افزود: دغدغه اول آنها صیانت از رهبری و  ولایت فقیه است و با افراد صلابت شکن رهبری بشدت برخورد خواهند کرد و آرام نخواهند نشست و در بحران ها  و فتنه ها کشور و مردم دچار فقدان رهبر نخواهد شد. 

وی ادامه داد: امسال اجلاس خبرگان از کیفیت خوبی برخوردار بود  که‌ علت آن حضور جوانان نخبه  در این دوره مجلس خبرگان بود که با  وجود  خبرگان با سواد،مجتهد و  با بصیرت و روشن بینی با شور و نشاط جوانی در این دوره حضور داشتند.

وی تصریح کرد:دغدغه دوم خبرگان مسله معیشت و اقتصاد مردم است که‌ باید به قشر آسیب پذیر جامعه توجه شود  و اینکه بازاریان کسبه اعلام کرده اند که‌ امسال مثل سال های کذشته مردم قدرت خرید شب عید را ندارند و قدرت خرید مردم پایین آمده است که‌ باید به این موضوع توجه شود  و مردم باید در کنار نهادهای مثل کمیته امداد و موسسات خیریه به یاری افراد مستضعف و درآمد پایین بشتابند. 

امام جمعه مشهد افزود: دغدغه مندی سوم  خبرگان مسایل فرهنگی و فضای مجازی است که‌  توجه به مسایل فرهنگی و  توسعه فحشا در فضای مجازی  به وجود آمده‌ نوعی استیصال  را به وجود آورده است و خانواده ها تا چقدر می تواند مواظب فرزندانشان باشند و این فضای  شبکه های مجازی طوری است که‌ خانواده ها باز نمی نمی تواند فرزندانشان را از خطرات فضای مجازی مصون بدارند.  

علم الهی گفت:دو سال پیش من مسله فیلترینگ را مطرح  کردم  که‌ با آزادی خواهی و آزادی نگری با آن مخالفت کردند .

وی با بیان اینک حتی خود همان کشور های که این فضای مجازی را به وجود آورده اند نیز درگیر مشکلات این فضای مجازی هستند گفت:یک مدت با فیلترینگ مخالفت می کردند  و حالا قرار است فیلترینگ هوشمند را راه اندازی کنند که‌ یک سال است که‌ مسولین دنبال آن نرفته اند و آن را پیگیری نمی کنند.

 وی با اشاره به اینکه باید شبکه اجتماعی داخلی تشکیل دهیم افزود: با راه اندازی شبکه اجتماعی داخلی از بسیاری از مسایل و مشکلاتی که‌ در فضاهای مجازی خارجی و مشکلات فرهنگی و اخلاقی مصون خواهیم شد که‌ این مسله نیاز به یک پیگیری از طرف نظام و مسولین دارد که‌ عده ای از مسولین شانه خالی می کنند. 

وی گفت: بودجه کشور را صرف  توسعه کابل نوری می کند که‌ جوانان در روستا ها نیز از این تهاجم فرهنگی مصون نباشند و ای بودجه را صرف فیلترنیگ که بزرگترین بلای فرهنگی را ایجاد کرده نمی کنند.

 انتهای پیام// ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.