سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام شهیدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

آرامشی که در جامعه وجود دارد به برکت خون شهداست

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نظام مقدس اسلامی به برکت خون شهدا در عرصه ملی و بین المللی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنرانی پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه تهران، گفت: 22 اسفند هرسال یادآور تشکیل بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) است و پس از گذشت سال‌ها نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز به نام روز شهید نامگذاری شد.

رئیس بنیاد شهیدو امور ایثارگران با بیان اینکه در هرکجا نام و یاد شهیدان مطرح می‌شود، ادامه داد: این بنیاد برنامه‌های زیادی را طی سال‌های اخیر در روز 22 اسفند برگزار کرده و امسال نیز کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام را در مشهد برگزار کرد و در آینده نیز برنامه‌های گوناگونی در دستور کار است.

وی با اشاره به این موضوع که زبان در وصف مقام شهدا قاصر است، تصریح کرد:‌ نظام پربرکت جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای جبهه و جنگ در عرصه ملی و بین‌‌الملل مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی افزود: پیامبر اسلام فرموده‌اند که سه گروه هستند که می‌توانند مردم را در آخرت شفاعت نمایند که اولین گروه پیامبران، گروه دوم علما و گروه سوم شهدا هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره دستور فقهی دین برای شهدا گفت: در دین مقام شهید آنقدر بالاست که گفته شده اگر کسی در معرکه یعنی صحنه‌ جنگ و در لباس رزم به شهادت برسد، لازم نیست کفن‌پوش شود بلکه می‌توان او را با لباس رزمش دفن کرد.

وی بیان داشت: کسی که در راه دین و دفاع از خدا سلاح برمی‌دارد و به جنگ با خصم می‌رود در آخرت نیاز به پرسش و پاسخ ندارد. خداوند در قرآن می‌فرمایند کسانی که برای دفاع از دین جهاد کنند، درجه بالایی را نزد خدا می‌یابند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی افزود: هرکسی که در جامعه بشری به مردم خدمت کند، حال در هر زمینه‌ای که باشد، یقیناً خدمتش نزد خداوند محفوظ می‌ماند، اما با این وجود باید بگویم که بالاترین خدمت را شهدا انجام می‌دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: کسی که می‌خواهد خدمتی را به ملت انجام دهد باید مکان و فکری آرام داشته باشد تا آن کار را انجام دهد، شهدا این آرامش را برای جامعه به وجود می‌آورند.

وی با بیان اینکه خون شهدا برای جامعه آرامش می‌‌آورد، ادامه داد: ایثارگری و جانبازی شهدا در جامعه ما بی‌نظیر بوده و اگر امروز در خاورمیانه می‌بینیم که کشورمان آرامش دارد همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند این آرامش به خاطر خون شهداست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: شهدا به مانند شمع هستند که خدمتشان همان سوختن و فانی شدن و نور دادن است تا دیگران در پرتو این نور آسایش و آرامش پیدا کنند. منطق شهید زنده نگه‌داشتن جامعه بشری است و معیارش زنده ‌نگه‌داشتن ارزش‌های اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند شهدا یک سبک برای زندگی ما هستند. تلاش‌ و ایستادگی دیروز شهدا امروزه عزت و پیشرفت را برای کشور به ارمغان آورده است که این بدان معناست که ما هرچه داریم به برکت خون شهدا داریم.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.