سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

کمرنگ بودن بخش صنعت در شهرستان گرمی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: حوزه صنعت و معدن در شهرستان گرمی مغان کمرنگ بوده و نیازمند توجه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل که در شهرستان گرمی مغان برگزار شد، اظهار کرد: ما در شهرستان گرمی مغان ۲۸ پروانه بهره برداری معدن و ۱۹۳ سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را داریم که باعث اشتغال ۴۰۰ نفر شده است.

وی با بیان اینکه ۳۶ طرح به صورت نیمه تمام در این شهرستان وجود دارد، افزود: ما باید برای تغییر در حوزه صنعت گرمی مغان که کمرنگ است، برای اتمام طرح‌های نیمه تمام بیش از پیش تلاش کرده و حمایت لازم را انجام دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: ما از ۱۲ طرح موفق در رونق تولید این شهرستان ۹ مورد را به بانک‌های عامل معرفی کردیم که تنها یکی از آنها موفق به دریافت تسهیلات شده است.

عاملی بر لزوم ارائه سریع تسهیلات از سوی بانک‌های عامل تاکید کرد و گفت: ما باید بجای بروکراسی، با ارائه تسهیلات ویژه و ارائه مشوقات دیگر به سرمایه‌گذاران باعث ترغیب آنها شویم.

وی افزود: قابلیت دیگر شهرستان گرمی مغان در حوزه فرشبافی است که از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر فرشباف این شهرستان تعداد ۴۰۰ نفر آن بیمه شده و لازم است شرایط بیمه تسهیل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بر لزوم ایجاد کارگاه ویژه فرش بافی در گرمی مغان تاکید کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار آماده احداث این مجموعه برای رونق فرشبافی در این منطقه هستیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.