سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران آوارگان در اروپا ادامه دارد؛

درگیری میان آوارگان و شهروندان ایتالیایی

برچیده شدن اسکان موقتی آوارگان در منطقه ای در ایتالیا موجب درگیری میان آوارگان و شهروندان ایتالیایی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا؛ امروز صبح، لحظه های تنش در منطقه حلبی آباد «رینیانو گارگانیکو» در شهر پولیا در ایتالیا میان آوارگان و شهروندان ایتالیایی بوجود آمد. این منطقه، چند روز پیش، به علت آتش سوزی و در ادامه نیز به علت فعالیت بولدوزورها، تخریب شد. اما صدها نفر از آوارگان برای خوابیدن به این مکان بازگشته اند و همین موضوع موجب تنش و مداخله پلیس شد. 

در همین زمینه، گزارشگر شبکه از محل وقوع حادثه اعلام کرد، اندکی پیش، نیروهای پلیس به اینجا در این مکان آمدند. چرا که امروز صبح شاهد بوجود آمدن لحظه های تنش بودیم. تنش زمانی شروع شد که یک شهروند ایتالیایی تصمیم به وارد شدن به حلبی آباد گرفت. همین موضوع موجب بوجود آمدن بحث و جدل با شخصی که اهل آمریکای جنوبی است ، اما در اینجا زندگی می کند، شد. با مداخله دیگر آوارگان، این درگیری به پایان رسید. اما همین موضوع، موجب دخالت نیروهای امنیتی شد. 

پس از آتش سوزی و تخریب حلبی آباد، تعداد اندکی از آوارگان در اینجا مانده اند. این آوارگان، کسانی هستند که ترس از آن دارند، جایگزینی برای اشتغال خود در حومه شهر پیدا نکنند. 

آوارگان حلبی آباد رینیانو گارگانیکو از سال ها پیش در اینجا زندگی می کنند. اینجا مکانی برای کارگرهای با دستمزد پایین بود. اغلب افرادی که در اینجا زندگی می کردند، به مکان هایی که مسئولان منطقه پولیا در اختیار آنها قرار داده اند، منتقل شدند. اما آوارگانی که در رینیانو گارگانیکو مانده اند، بر این باور هستند با رفتن از اینجا، جایگزینی برای کار خود پیدا نخواهند کرد. 

اما تحقیقات قضایی در خصوص کشته شدن دو آواره مالزیایی در آتش سوزی چند روز پیش در اینجا، همچنان ادامه دارد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.