سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سند اسلامی دانشگاه‌ها دغدغه عمومی نشده است

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: با این که سند اسلامی یک سند خوب و ارزشمند به شمار می‌رود اما هنوز به دغدغه اصلی افراد تبدیل نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در اجلاس ملی شورای هماهنگی فعالیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: با رویکردهای مکانیکی نمی‌توان عرصه فرهنگ را مدیریت کرد و باید با فهم درست و کارشناسی نسبت به اقتضاعات جامعه، مسیر را تعیین کرد.
 
وی ادامه داد : سند اسلامی سندی خوب و ارزشمندی به شمار می‌آید ولی هنوز به دغدغه افراد تبدیل نشده است و حتی بسیاری از افراد با وجود دغدغه‌مندی حتی یک بار هم این سند را نخوانده‌اند.
 
هاشمی گفت: از نگاه این سند، دانشگاه اسلامی یک نهاد فرهنگی کارآمد و ناصح برای جامعه است که 3 خروجی تئوری علم نافع، تربیت نیروهای پرتوان و ساختار مدیریتی کارآمد را از دانشگاه می‌خواهد.
 
وی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح  کرد: در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تأکید شده است که بخش مهمی از این سند در حال حاضر اجرا می‌شود و بخشی از آن رویکرد تاکیدی و بخشی تکمیلی دارد.
 
وی بیان کرد: دانشگاه بخشی از جامعه و یکی از خرده‌نظام‌های اجتماعی است و اگر ناهماهنگی در رویکردها باشد عوارض غیرضروری ایجاد می‌شود و باید تعاملاتی وجود داشته باشد که این تعاملات در پرتو استقلال دانشگاه‌ها است.
 
هاشمی گفت: استقلال دانشگاه‌ها امتیاز ویژه‌ای نیست و تنها برای این است که دانشگاه به عنوان یک نهاد مستقل پیش برود چرا که اگر این استقلال نباشد دانشگاه نمی‌تواند موثر باشد، تکثر دیدگاه‌ها امر ناپسند نیست و البته اجتناب‌ناپذیر است که در مسیر وحدت قرار گیرد.
 
وی یادآور شد: عرصه فرهنگ جامعه عرصه سیاسی نیست و با رویکردهای مکانیکی هم نمی‌شود آن را مدیریت و اجرا کرد، به همین دلیل باید با فهم درست و کارشناسی، نسبت به اقتضاعات جامعه مسیر خود را تعیین کنیم.
 
معاون فرهنگی وزیر تصریح کرد: مدیریت  فرهنگی نقش بسزایی داشته و نمی توان آن را به حال خود رها کرد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.