سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

استان سمنان پیشرو در مبارزه با جعل اسناد

استان سمنان سومین استان در زمینه مبارزه با جعل اسناد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی پیلتن رئیس اداره مبارزه با جعل و کلاه‌ برداری فرماندهی انتظامی استان سمنان در پنجمین نشست تخصصی توسعه دولت الکترونیک در استانداری سمنان، به نقش و جایگاه دولت الکترونیک اشاره  و گفت :  فرماندهی انتظامی استان سمنان در راستای پیشگیری از جعل و کلاه‌ برداری در طول سال، اقدامات اساسی انجام داده است که جلوی بسیاری از جعلیات گرفته می‌شود.

وی افزود : مجموعه جلسات آموزشی برگزار‌شده توسط فرماندهی انتظامی استان سمنان موجب شناخت و جلوگیری از وقوع جرم‌ شده است.

پیلتن تصریح کرد: پایین بودن ضرایب امنیتی اسناد، نقص در شیوه گردش اسناد و مدارک دستگاه‌ها، رعایت نکردن جدی حیطه ‌بندی، دسترسی آسان به ابزار و تجهیزات ارتکاب جعل(جعل رسید بانکی) و عدم دقت در حفظ و نگهداری اسناد، مدارک و مهر شرکت‌ها از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در ارتکاب این جرم است.

وی اظهار داشت : نداشتن ضمانت اجرایی برای مشاوران املاک و نمایشگاه‌های اتومبیل و وجود اتباع بیگانه فاقد مجوز و مدارک در استان سمنان نیز از عوامل تأثیرگذار دیگر در وقوع جرم است که باید ضمانت اجرایی برای افرادی که در مشاوران املاک و نمایشگاه‌های اتومبیل مشغول به کار هستند، وجود داشته باشد و باید ثبت ‌اسناد جلسه‌ای را در این زمینه برگزار کند.

رئیس اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری فرماندهی انتظامی استان سمنان به برگزاری جلسات متعدد با رویکرد پیشگیری از جعل اشاره کرد و افزود: 13 کارگروه تخصصی با رویکرد پیشگیری از جعل اسناد در استان سمنان فعالیت می‌کنند که مجموعه آموزش‌ها و برگزاری جلسات نیز سبب جلوگیری از خطرات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سمنان، سومین استان پیشرو در زمینه مبارزه با جعل اسناد است و در سال جاری نیز وقوع جرم در این استان، دو درصد کاهش یافت.

انتهای پیام / ذ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.