سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید کپسول گیاهی تقویت کننده دستگاه گوارش

کپسول گیاهی تقویت کننده دستگاه گوارش در دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر بیژن ملائکه رییس مرکز رشد واحدهای فناوری فراورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کپسول گیاهی پیپرجین برای تقویت دستگاه گوارش، کمک به هضم و متابولیسم مناسب مواد غذایی، تسکین دردهای گوارشی و درمان سوءهاضمه برای  نخستین بار توسط شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید شد.

وی افزود: در فرمولاسیون این فرآورده از عصاره گیاهان Black pepper، Long pepper و Ginger استفاده شده است.

رییس مرکز رشد واحدهای فناوری فراورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ترکیب اصلی موجود در فلفل سیاه و دارفلفل ماده شیمیایی به نام Piperine است گفت: این ترکیب بر فعالیتهای متابولیکی در بدن تأثیر میگذارد.

وی افزود: مطالعات فارماکولوژیک نشان داده اند که پیپرین مولد حرارت بوده، فراهمی زیستی مواد مغذی و داروهای تجویز شده همراه با آن افزایش یافته و سبب افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش موکوس می شود.

وی گفت:: ,Gingerol و Shogaol، اجزاء اصلی و فعال در زنجبیل، سبب سرکوب انقباضات معده شده، ترشحات معده را کاهش داده و سبب کاهش استفراغ می شود.

رییس مرکز رشد واحدهای فناوری فراورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ترکیب گیاهی فلفل سیاه، دارفلفل و زنجبیل به هضم غذا در دستگاه گوارش کمک کرده و همچنین سبب پاکسازی طبیعی بدن می شود.

ملائکه افزود: مطالعات متعدد نشان داده است که این فرآورده با ترشح آنزیم لیپاز سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و در زمان هایی که هضم به کندی صورت می گیرد و هنگام صرف وعده غذایی سنگین، سیستم گوارشی را تحریک می کند.

انتهای پیام// م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.