سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰۶ پروانه بهره برداری از معدن در آذربایجان غربی صادر شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان آذربایجان غربی گفت: ۱۰۶ پروانه بهره برداری از معدن در آذربایجان غربی صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛وهاب زاده عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: رویکرد اداره کل منابع طبیعی استان بر اساس حفاظت مشارکتی است، این استان بر اساس ارزیابی انجام شده از طرف ستاد احیای دریاچه ارومیه و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در بین ۳۰ دستگاه اجرایی به عنوان دستگاه اجرایی برتر در زمینه کنترل کانون‌های بحرانی و ریز گرد‌ها و مبارزه با بیابان زدایی رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

وی ادامه داد:سازمان جنگل در بحث حفاظت مشارکتی جدی است و امسال نیز شعار "همیار طبیعت باشیم " را سرلوحه کارهای خود قرار داده که در همین راستا تاکنون بالغ بر ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان در قالب طرح حفاظت مشارکتی قرار گرفته اند که با همکاری و همراهی مجریان و بهره برداران عرصه‌های ملی این طرح انجام شده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان ادامه داد:در ترویج فرهنگ منابع طبیعی رسانه‌ها مهمترین نقش را دارند و رسانه‌ها در حوزه منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار هستند بنده از همین جا از تمامی رسانه و خبرنگارانی که ما را یاری می‌کنند تا شاید گوشه ایی از تلاشهای شبانه روزی خادمان عرصه‌های ملی برای افکار عمومی جامعه تبیین گردد قدردانی میکنم و امیدوارم همچنان با قلم و فکر واقع بینانه خود ما را همراهی نمایید.

در این نشست دکتر وهاب زاده با شاره آمار خلع ید اراضی ملی گفت:خوشبختانه در سال جاری بالغ بر ۱۲۰۰ هکتار از اراضی ملی توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خلع ید گردیده و در سطح کشور از بابت این اراضی خلع ید شده استان برتر شناخته شده ایم. ۶۵ درصد کاهش آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی داشته ایم؛ ۵۸ درصد نیز کاهش تخریب و تصرف را داشته ایم.

در ادامه این نشست خبرنگاران سوالات خود را مطرح کردند که مدیر کل منابع طبیعی به آن‌ها پاسخ داد.
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.