سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

مواد قابل اشتعال عامل آتش‌سوزی در ایام خانه‌تکانی است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب خودداری کنید، احتمال انفجار یا آتش‌سوزی این مواد زیاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عسکری با بیان اینکه با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و سنت خانه تکانی شهروندان در ایام خانه‌تکانی مراقب مسمومیت ناشی از‌ شوینده‌ها باشند شهروندان باید با رعایت نکات ایمنی از وقوع حوادث جلوگیری کرده و در انجام خانه‌تکانی نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار برای آنها نباشیم.

وی افزود: از شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و غیره که آلوده به مواد روغنی هستند توسط مواد سریع‌الاشتعال (بنزین) جداً خودداری کنید و مواد شوینده مانند سفیدکننده‌ها، جوهر نمک و غیره را در روی زمین و در دسترس کودکان رها نکرده و در حد استاندارد از آنها استفاده کنید.

عسکری خاطرنشان کرد: در هنگام شست‌وشو لوازم برقی مانند لوستر و چراغ روشنایی از قطع کامل برق مطمئن شوید؛ در غیر این صورت احتمال برق گرفتگی افراد بسیار زیاد است، به همین دلیل ابتدا برق وسیله برقی را قطع و سپس نسبت به پاکسازی آن اقدام نمایید.

وی با بیان اینکه در زمان جابه‌جایی لوازم خانگی به خصوص اجاق گاز احتیاط لازم را انجام دهید، تصریح کرد: تمام اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و کپسول را توسط آب و صابون چک کرده تا از عدم نشتی گاز مطمئن شوید، در ضمن نسبت به تعویض به موقع شیلنگ‌های رابط گاز فرسوده اقدام کنید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با بیان اینکه در هنگام خانه‌تکانی به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی شاهد حوادث ناگواری هستیم، گفت: از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب، دستشویی، توالت و غیره جداً خودداری کنید؛ زیرا در اثر ریزش اینگونه مواد در محیط خانه احتمال انفجار و آتش‌سوزی بسیار بالاست.

عسکری خاطرنشان کرد: شارژ به موقع خاموش کننده دستی آتش‌نشانی موجود در محیط خانه می‌‌تواند در زمان آتش سوزی احتمالی به شما کمک بسزایی کند، پس توصیه می‌شود نسبت به شارژ و آماده به‌کار بودن آن اقدام کنید.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.