سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

آغاز کاشت نهال در عرصه های منابع طبیعی

همزمان با هفته منابع طبیعی کاشت 300 هزار اصله نهال در عرصه های منابع طبیعی استان در حوزه جنگل، بیابان و فضای سبز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حسن وحید مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در مراسم روز درختکاری گفت: پیش بینی شده که در سال جاری 375 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان جنگل کاری شود.

وی بر اقتصادی کردن طرح های جنگل و مراتع در استان تاکید کرد و افزود : 50 هزار هکتار طرح مرتع داری و جنگل کاری اقتصادی در استان در حال اجرا است که نیاز به مشارکت بیشتر مردم در این خصوص داریم.

حسن وحید اظهار کرد : این تعداد نهال در راستای جلب مشارکت شهروندان، ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی توزیع و غرس می شود.

استاندار خراسان شمالی هم در این مراسم گفت : ورودی و خروجی تمام شهرهای استان درختکاری می شود و مسافت یک تا ۲ کیلومتری منتهی به ورودی و خروجی تمام ۲۲ شهر استان در یک برنامه ۵ ساله درختکاری خواهد شد .

دراین مراسم که در محل احداث کوهستان پارک ۴۴ هکتاری شهر بجنورد برگزار شد، کارت عضویت افتخاری همیار طبیعت به محمدرضا صالحی استاندار اهدا شد.

گفتنی است : خراسان شمالی افزون بر ۲ میلیون و ۳۳ هزار هکتار عرصه های طبیعی اعم از جنگل، مرتع و بیابان دارد که ۷۲ درصد مساحت استان را شامل می شود.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.