سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منع ساخت خوابگاه توسط وزارت علوم در برنامه ششم برداشته شد/کمبود خوابگاه برای 75هزار دانشجوی مجرد در کشور

وزیر علوم گفت: 75 هزار خوابگاه مجر‌دی و 25 هزار خوابگاه متأ‌هلی در کشور کمبود داریم که خوشبختانه قانون ممنوعیت ساخت خوابگاه‌ها به وسیله دولت وزارت علوم در برنامه ششم توسعه برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم صبح امروز در مراسم رو‌نمایی از پروژه‌های معاونت دانشجویی دانشگاه تهران در کوی دانشگاه با اشاره به امکانات خوب دانشگاه تهران اظهار داشت: دانشگاه تهران یکی از بزرگترین دانشگاه‌های آموزش عالی کشور است و دانشجویان آن در خوابگاه‌هایی با سطح کیفی خوب از نظر خدمات رفاهی، ورزشی اقامت دارند که امکانات این خوابگاه در حد انتظار دانشجویان این دانشگاه است.

وی بیان کرد: با گسترش آموزش عالی و توسعه پردیس‌های دانشگاه تهران خوابگاه‌ها و امکانات باید متناسب با افزایش جمعیت دانشجویی ارتقا پیدا کنند که خوشبختانه این اتفاق در دانشگاه تهران با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

وزیر علوم با بیان اینکه در دانشگاه تهران دانشجویانی با سطح علمی بالایی تحصیل می‌کنند، افزود: متاسفانه برنامه پنجم به گونه‌ای طرح‌ریزی شده بود که دانشگاه‌ها، دولت و وزارت علوم اجازه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی را نداشتند که در این زمان خیّر‌ین خوابگاه ساز و همچنین خوابگاه‌های استیجاری با تحت نظر وزارت علوم کمبود خوابگاه‌های کشور را تا حدی برطرف کردند.

فرهادی عنوان کرد: امروز دولت، وزارت علوم و حتی دانشگاه‌ها می‌توانند برای خود خوابگاه بسازند که در این راستا خیّر‌ین از فعالیت خوبی برخوردار هستند، به طوری که بنیاد 15 خرداد در دانشگاه‌ها برای خواهران عملیات ساخت 15 خوابگاه را شروع کرده و قرار است طبق برنامه این خوابگاه‌‌ها در سال آینده ساخته شود.

وی ادامه داد: با لغو ممنوعیت ساخت خوابگاه به وسیله دانشگاه‌ها در برنامه ششم کارهای خوبی صورت گرفته تا کمبود 75 هزار خوابگاه مجر‌دی و 25 هزار خوابگاه متأ‌هلی برطرف شود که این کار به وسیله دولت، بخش غیر‌دولتی و صندوق رفاه انجام می‌شود.

وزیر علوم اظهار داشت: دانشگاه تهران از نظر درمانگاه‌های تخصصی وضعیت‌ خوبی دارد به طوریکه در مراکز بهداشتی این دانشگاه کارهای غربالگری، مطالعاتی و امکانات تخصصی فراهم شده است که در بسیاری از دانشگاه‌های کشور این امکانات وجود ندارد.

وی گفت: امروز 26 پروژه در معاونت دانشجویی دانشگاه تهران رونمایی شده است و من امیدوارم پیشرفت این دانشگاه با سرعت بیشتری انجام بپذیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.