سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

ارسال 230 اثر به دبیرخانه کنگره بزرگداشت مولانا صافی تبریزی

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از دریافت 230 اثر در قالب شعر و مقاله توسط دبیرخانه کنگره بزرگداشت « مولانا صافی تبریزی» خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛میلانی گفت: از تعداد 230 اثر ارسالی به دبیرخانه 185 اثر در قالب شعر و 45 اثر در قالب مقاله به دبیر خانه کنگره بزرگداشت « مولانا صافی تبریزی» ارسال شده است.
وی افزود: از 185 قطعه شعر رسیده به دبیرخانه 114 قطعه شعر به داوری نهایی راه یافتند که از این تعداد 10 قطعه شعر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.
وی ادامه داد: از 10 قطعه شعر منتخب و برگزیده، تعداد 5 قطعه شعر به زبان ترکی است و 5 قطعه شعر نیز در بخش شعر فارسی منتخب شده‌اند.
میلانی اظهار داشت: در بخش مقاله نیز از 45 مقاله رسیده به دبیرخانه 17 مقاله به داوری نهایی راه یافتند که از این تعداد 5 مقاله به عنوان آثار برتر، برگزیده و معرفی شدند.
وی بیان داشت: آثار رسیده به دبیرخانه کنگره بزرگداشت « مولانا صافی تبریزی» توسط دکتر جلیل نائبیان، مصطفی قلیزاده علیار، امیر علی آذرطلعت، محمد رنجبر باهر( محمد رنجی)، صالح سجادی، حسین حسنی افشرد و جعفر پوررضوی مورد داوری قرار گرفتند.
رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: از مجموعه آثار رسیده 12 مقاله به صورت مجموعه مقالات و 50 شعر منتخب نیز در دو زبان ترکی و فارسی به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.
کنگره بزرگداشت «مولانا صافی تبریزی» 22 اسفند ماه سال‌جاری در محل مجتمع پتروشیمی تبریز توسط شهرداری کلانشهر تبریز و با همکاری حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی و سایر نهادهای فرهنگی برگزار می‌شود.
 
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.