چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی در تبریز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دبیر علمی این کنگره با اشاره به ارسال 68 مقاله  به این کنگره گفت این مقالات در محورهای مختلف نظیر منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخ، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی استان،  باستان شناسی، معماری و شهرسازی استان، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث فرهنگی ناملموس،  راه های فرهنگی و عناصر وابسته، حوزه های فرهنگی-طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی به دبیرخانه ارسال شده بود.
 میر غلامی اضافه کرد: پس از بررسی و ارزیابی مقالات تعداد 37 مقاله به عنوان مقالات حائز شرایط تشخیص داده شد که از میان آنها 22 مقاله برای چاپ در کتاب کنگره  انتخاب ، 11 مورد علاوه بر چاپ بصورت شفاهی و 4 مورد نیز بصورت پوستر در مدت برگزاری کنگره ارائه میشود. 
به گفته وی ، در این نوع نشستها مسائل استانی در حوزه معماری و شهرسازی دقیق تر و عمیق تر به صورت علمی بررسی می شود. 
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی و رئیس استانی این کنگره هم هدف برگزاری آن را جریان سازی در راستای ارتقاء صیانت از میراث فرهنگی و ایجاد طنین توجه به حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی در استان دانست و گفت: این کنگره به منظور جلب مشارکت پایدار دستگاههای ذیربط برگزار میشود.
آبدار خاطر نشان کرد: بهره برداری از الگوها و آموزه های صحیح گذشتگان و چگونگی برخورد آنها با مواریث فرهنگی و طبیعی می تواند راهگشای برخی مسایل کنونی از جمله آلودگی، توسعه ناپایدار و طرح های نسنجیده باشد.
چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی با هدف ارتقای حفاظت از میراث فرهنگی به‌ صورت مداوم و پایدار در دو روز در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می شود.
انتهای پیام/کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی در تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.