سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در نشست خبری با رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا:

زمینه‌های گسترش همکاری در حوزه نفت و گاز بین ایران و سریلانکا فراهم است

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا گفت: در این نشست درباره همکاری در زمینه‌های نفت و گاز میان دو کشور گفت‌وگو صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در یک نشست خبری مشترک با رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا که پس از دیدار دوجانبه در ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد، گفت: خوشحالیم که امروز میزبان میهمانان عزیزی از کشور دوست و برادر، سریلانکا هستیم و همچنین از رئیس محترم مجلس نمایندگان سریلانکا و همکاران محترمشان برای تشریف فرمایی به ایران، تشکر می‌کنیم.

لاریجانی با اشاره به روابط خوب ایران و سریلانکا از گذشته تا امروز افزود: این روابط به روابط اقتصادی و رایزنی بین‌المللی تصری داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سریلانکا در اجلاس بین‌المجالس اسلامی با ایران همکاری‌هایی داشته است، تاکید کرد: این درحالی است که هر دو کشور ایران و سریلانکا از جمله کشورهای عضو غیرمتعدها هستند و این مسئله باعث همکاری‌های نزدیک بین ایران و سریلانکا شده است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به مذاکرات نشست فوق اظهار داشت: بخش مهمی از مذاکرات امروز ما در زمینه مسائل اقتصادی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست پیشنهادات بسیار خوبی در زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور مطرح شد، ادامه داد: باید زمینه‌های گسترش فعالیت‌های اقتصادی با کمک بخش خصوصی و تجار ایرانی فراهم شود.

لاریجانی تأکید کرد: هم پیمانکاران ایرانی در زمینه انتقال خدمات فنی و مهندسی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و هم تجار ما می‌توانند در زمینه واردات و صادرات به سریلانکا اقدامات موثری انجام دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به همکاری‌های توریستی بین دو کشور ایران و سریلانکا بیان داشت: خوشحالیم که در این جلسه مسئولین سریلانکایی راه حل ‌هایی برای حل موضوعات بانکی بین ایران و سریلانکا داشتند و آنها را مطرح کردند.

لاریجانی در ادامه بیان داشت: بنده اطمینان دارم که سفر رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا سفر خوبی خواهد بود و زمینه‌های گسترش همکاری در حوزه نفت و گاز بین ایران و سریلانکا فراهم است.

**امیدواریم در نتیجه تحریم‌ها روند بازپرداخت بدهی‌های سریلانکا به ایران حل شود

کارو جایاسورا رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا در ادامه این دیدار گفت: در نتیجه تحریم‌ها ما از واردات نفت ایران برای پالایشگاه‌های خود محروم شدیم و ایران نیز از واردات چای سیلان محروم شد.

رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا با اشاره به همکاری خوب دو کشور در اتحادیه بین‌المجالس و جنبش عدم تعهد تاکید کرد: امیدواریم مشکل ایجادشده در بازپرداخت بدهی‌های سریلانکا به ایران در نتیجه تحریم‌ها حل شود.

کارو جایاسورا با اشاره به پروژه‌های متعدد با اهداف گسترش همکاری‌های دوجانبه میان ایران و سریلانکا ادامه داد: در حوزه توریسم شاهد ارتقاء خوب همکاری‌ها بوده و ورود ایرانی‌ها به سیلان افزایش یافته است.

رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا با تأکید بر اینکه بحث‌های سازنده‌ای در دیدار با رئیس مجلس ایران داشته است، تصریح کرد: امیدواریم که همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور احیا و به حالت سابق باز گردد.

انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.