نمایندگان مجلس دولت را مجاز به افزایش سرمایه بانک‌های ملی، ‌سپه و کشاورزی در سال 96 کردند.

دولت مجاز به افزایش سرمایه بانک‌های ملی، ‌سپه و کشاورزی در سال 96 شد
به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی نوبت صبح امروز (شنبه، 14 اسفند ماه) و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 96 بند (ب) تبصره 17 را تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه به دولت اجازه داده می‌شود سرمایه بانک‌های ملی، سپه و کشاورزی را حداکثر تا 50 هزار میلیارد ریال از محل حساب‌های پرداختی آنها به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت سود و وجه التزام مربوط به اضافه برداشت و خطوط اعتباری دریافتی که تاکنون در دفاتر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به حساب درآمد منظور نشده است، افزایش دهد. بانک مرکزی همزمان و پس از تأیید اقلام مذکور نسبت به کاهش و اصلاح حساب‌ها در دفاتر خود اقدام نماید.

سهم بانک‌ها با توافق وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین خواهد گردید.

کمیسیون لایحه تلفیق بودجه 96 در مصوبات خود این بند را حذف کرده بود که این بند با پیشنهاد مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود و موافقت نمایندگان به تصویب رسید که آرای آن شامل 113 نماینده موافق، 40 موافق و 9 ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در مجلس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار