سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

جلوه نمایی بهار زودهنگام در ریگان+تصاویر

ریگان دارای دو نوع آب و هوای گرم ، خشک و معتدل کوهستانی است و هرچه به فصل بهار نزدیک می‌شویم، طبیعت منحصر به فرد این شهرستان بیشتر جلوه‌‌گر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ریگان یکی ازشهرستان‌ های شرقی استان کرمان است که دو نوع آب و هوا و اقلیم متفاوت دارد.

شهرستانی که در بخشی از آن به دلیل گرم شدن هوا، مردم مشغول گرده‌افشانی در باغ‌ های نخیلات خود هستند و در بخش دیگر آن هنوز سرمای سوزان برقرار است.


شکوفایی درختان، روان شدن چشمه سارهای زیبا و ورود پرندگان مهاجر با آوای دلنشین، طبیعتی زیبا در ریگان به وجود آورده‌اند.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ریگان گفت : شهرستان ریگان دارای آثار و بناهای تاریخی متعددی است و آمادگی کامل را برای پذیرایی مسافران و گردشگران نوروزی دارد.


امیر ابراهیمی تصریح کرد: اقلیم متفاوت ریگان سبب شده است که همه ساله برگردشگران ریگانی افزوده شود.

وی افزود: امسال با راه‌اندازی خانه بوم‌گردی در ریگان در جوار بلندترین تپه‌های شنی ایران، مکانی مفرح را برای گردشگران فراهم کرده‌ایم.


وی ابراز داشت: نوروز پیش رو، تورهای گردشگری در شهرستان ریگان در نظر گرفته شده تا جای جای جاذبه‌های گردشگری نمایش داده شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بیش از 50 اثر تاریخی در ریگان وجود دارد، گفت: تنها اثر ثبتی ریگان مقبره شاه خورشید است.

وی افزود: چشمه سارها، غارهای ناشناخته، آبشارها، رودخانه‌های فصلی، طبیعت بکر در مناطق کوهستانی ریگان از دیگر جاذبه‌های این شهرستان هستند.

ریگان 285 کیلومتر تا مرکز کرمان فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.