رئیس سازمان عشایری ایران گفت: گردشگری به رونق زندگی عشایری کمک می کند زیارگردشگری یک ظرفیت عظیم در کشور است.

گردشگری عشایری به رونق زندگی عشایری کمک می کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،کرمعلی قندالی گفت: از سال 93 تاکنون دو مرتبه شورای عالی عشایر به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شده است.

وی افزود: مصوبات بسیار خوبی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش و موارد دیگر در حوزه عشایری انجام و در هیئت دولت نیز تصویب شده‌اند که به زودی به دستگاه ها ابلاغ می‌شوند.

قندالی با اشاره به اینکه در گذر زمان اتفاقاتی همچون تغییرات اقلیمی سبب شده تا جامعه عشایری دچار فراز و نشیب شوند، تصریح کرد: دولت به دنبال توانمندسازی جامعه عشایری به معنای واقعی است بگونه ای که رئیس جمهور در پنج استان کشور برای رسیدگی به مشکلات و حمایت از عشایر جلسه خاص تشکیل داده اند.

وی با تاکید براینکه جامعه عشایری استان کرمان نیازمند مشاوران آموزشی و فنی است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 100 میلیارد تومان تسهیلات از محل حوادث با سود بسیار پایین، با ضمانت زنجیره ای به جامعه عشایری تعلق گرفت که 96 درصد آن جذب شد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه تجهیزات، گفت: سال گذشته 36 دستگاه خودرو به عشایر اختصاص داده شده است که چهار دستگاه به عشایر شمال و جنوب استان کرمان تحویل داده شده است.

قندالی افزود: امسال نیز طی تفاهمنامه با یکی از شرکت ها 220 دستگاه خودرو به سازمان امور عشایری واگذار و با این تحول 50 درصد ناوگان عشایری نوسازی می شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار