سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

پذیرش 120 مقاله در کنگره بین المللی محتشم کاشانی

مدیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی محتشم کاشانی گفت: 120 مقاله از 400 مقاله ارسالی به دبیرخانه این کنگره پذیرفته شده است.

سیدمرتضی طاهری برزکی، در گفت‌وگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این مقالات مرتبط با موضوعات پنج پنل تخصصی کنگره از سراسر کشور و حتی از دانشگاه‌های سراسرکشور و حتی کشورهای عراق و الازهر مصر ارسال شده است.

وی با اشاره به برگزاری آیین افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی محتشم کاشانی روز شنبه 14 اسفند و برگزاری این کنگره به مدت دو روز درتالار غیاث‌الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزد اسلامی این شهرستان افزود:مقاله‌های پذیرفته شده علاوه بر نمایه‌شدن در پایگاه علمی چکیده آن نیز چاپ و رونمایی خواهدشد.

به‌گفته‌وی،بیشترین مقالات ارسالی از دانشگاه فرهنگیان و کانون‌های فرهنگی بوده‌است.

مدیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی محتشم کاشانی، دریافت درجه علمی مقالات را یادآورشد و گفت:بر اساس اعلام نظر دبیر علمی کنگره و داور مقالات دکتر علی میرانصاری بهترین مقاله از خانم «امیرکلایی» از شهرهای شمالی از نظر موضوع، ارجاع و مقاله درجه است که برای ارائه در قالب سخنرانی در کنگره نیز انتخاب شد اما متاسفانه آموزش و پرورش منطقه باوجود تلاش‌های فراوان این معلم با مرخصی وی برای شرکت در کنگره و ارائه مقاله و سخنرانی موافقت نکرد.

طاهری برزکی،دیگر مقاله جالب توجه و خوب کنگره بر اساس اعلام نظر دکتر میرعلی انصاری را از خانم «فاطمه رهنی» عنوان‌کرد و گفت: وی در این مقاله به وضعیت تعداد چاپ آثار نسخ خطی، تعداد نویسندگان و مراکز ثبت این نسخ در زمان محتشم و دوره صوفیه پرداخته‌است.

وی، زندگی و اندیشه محتشم کاشانی، کتاب شناسی و نسخه شناسی، هنرهای آئینی، مردم شناسی دینی و اوضاع شناسی کاشان را از محورهای نخستین کنگره بین المللی محتشم کاشانی برشمرد و گفت:این کنگره با همکاری برخی از اعضای نهادهای علمی کشور از جمله فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی،اساتید ادبیات دانشگاه های تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، سمنان، کاشان و همدان برگزارمی‌شود.

*اجرای برنامه‌های متنوع و کیفی کنگره با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی

به‌گفته‌وی،برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور سخنرانان و اساتید مسلم آن در کشور، همایش‌های کنگره از جمله همایش ملی شعر با حضور شاعران برجسته ملی، همایش سراسری شهر و ذکر با حضور چهره‌های شاخص ملی مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع)، برپایی نمایشگاه‌های آثار خوشنویسی و عکاسی با حضور اساتید کشوری صاحب فن در این رشته‌های هنری، حضورتعداد زیادی از شاعران نام آشنای کشور و رو نمایی از سردیس محتشم کاشانی و نامگذاری میدانی به نام این شاعر مرثیه سرا در محله محتشماز برنامه‌های پرمحتوا و کیفی کنگره طی روزهای 14 تا 15 اسفند در دانشگاه آزاد کاشان است.

مدیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی محتشم کاشانی، در ادامه با اشاره به مساعدت سازمان‌ها و ادارات شهرستان کاشان و همفکری و هم اندیشی با استادان صاحب فن و هنروران و دانش پژوهان در برگزاری این کنگره علمی ادبی گفت:امید است دستاوردهای این کنگره بتواند در راستای تبیین شخصیت محتشم کاشانی، شعر آیینی و هنرهای ایرانی اسلامی و معرفی کاشان به عنوان پایتخت شعر آیینی کشور گام مهم و موثری بردارد.

* برگزاری همایش ملی شعر محتشم 13 اسفند دانشگاه کاشان

طاهری برزکی، برگزاری همایش ملی شعر محتشم با اجرای رضا رفیع را از ساعت 18 تا 20 و سی دقیقه امروز 13 اسفند در تالار آزادی دانشگاه کاشان خاطرنشان‌کرد و گفت: 26 شاعر ملی و کاشانی از جمله علی موسوی گرمارودی، حمیدرضا شکارسری، سعید بیابانکی، عبدالرضا مدرس زاده، علی اصغر صائم کاشانی، مهدی فرجی، حمیدرضا برقعی و حامد عسکری در این همایش ملی شعر شعرخوانی خواهندکرد.
وی، برگزاری همایش سراسری شعر و ذکر با حضور حاج علی انسانی و حاج غلامرضا سازگار از اساتید مسلم و برتر شعر آینی و ذاکر اهل بیت(ع) را خاطرنشان‌کرد و گفت: این همایش از ساعت 16 تا 18 و سی دقیقه روز شنبه 14 اسفند در حسینیه حضرت ابالفضل(ع)خیابان امام خمینی (ره) کاشان برگزارمی‌شود.

به‌گفته‌وی، بخش علمی کنگره نیز این از حضور سخنرانان و صاحبنظران برجسته داخلی و خارجی از جمله دکتر عارف نوشاهی از پاکستان، ارائه مقاله لوزانسکی از آمریکا که متاسفانه خودشان امکان حضور در این کنگره را ندارند و دکتر قیر لانگیج حجابی از ترکیه بهره‌مند است.

طاهری برزکی، دکتر اصغر دادبه و دکتر علی میرانصاری دو تن از مسوولان بخش ادبیات مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی را از دبیران علمی این کنگره برشمرد و گفت: آیین افتتاحیه کنگره ساعت 8 صبح روز شنبه 14 اسفند در تالار غیاث الدین دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، روسای دانشگاه‌های آتزاد استان اصفهان، امام جمعه و نماینده کاشان و سخنرانان داخلی و خارجی برگزارخواهد شد.
وی در پایان با اشاره به سخنرانی دکتر فتح‌الله مجتبایی و دکتر علی یونسی با موضوع نقش هنر مرثیه‌سرایی در تعمیق مذهب شیعه در نشست دبیران افتخاری آیین افتتاحیه تصریح‌کرد:مراسم اختتامیه کنگره نیز با تقدیر از صاحب مقالات برتر و اهدای جوایز به آنها ساعت 10 الی 12 روز یک شنبه 15 اسفندبرگزار خواهد شد.



انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.