سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پور ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وضعیت سهام عدالت میان زمین‌وهواست/ موج بی‌برنامگی دولت، مردم را با خود خواهد برد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۱۰ سال از واگذاری‌های اولیه سهام عدالت به بخش خصوصی گذشته، اما همچنان به سبب بی توجهی افراد ذی‌ربط این مجموعه وضعیت نامشخصی را در اقتصاد کشور دارد.

محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت سهام عدالت اظهار کرد: حدود ۱۰ سال از واگذاری‌های اولیه سهام عدالت به بخش خصوصی گذشته، اما همچنان به سبب بی توجهی افراد ذی‌ربط این مجموعه وضعیت نامشخصی را در اقتصاد کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز برای افراد و مالکین سهام عدالت زمان واگذاری سهام و سودهی آن مشخص نشده است، ادامه داد: نزدیک به ۵۵ شرکت بزرگ در کشور که حدود ۴۰ درصد از سهامشان که یه ارزش ۹۶ هزار میلیارد تومان است در شرایط بلاتکلیفی به سر می‌برند که نیازمند برنامه ریزی سریع برای رفع این مشکل در اقتصاد کشور را خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس‌ شورای اسلامی همچنین افزود: ۴۵ میلیون نفر دارندگان سهام عدالت هستند که یک سوم به دولت و مابقی آن به مردم تعلق دارد ، حال  این مجموعه‌ بزرگ به صورت ر‌ها شده‌ای در اقتصاد کشور سبب بروز فساد اقتصادی شده است.

پور ابراهیمی با بیان اینکه دولت برنامه مشخص برای این مجموعه ندارد و مردم به سبب نابسامانی در این زمینه توانایی اجرای اقدامی را نخواهند داشت، تصریج کرد: برنامه‌ای از سوی کمیسیون اقتصادی برای آزاد سازی سهام عدالت در قالب طرح نمایندگان به مجلس شورای اسلامی در یکی دو سال اخیر ارائه شد که با مخالفت افرادی مواجه شده است که در این خصوص بعد از گذشت دوسال هنوز به انتظار لایحه دولت هستیم که البته افراد ذی‌ربط بر این باورند که لایحه تمام شده و در برخی تصمیم گیری‌ها برای اخذ مجوز محدودیت هایی را ایجاد کرده است.

وی همچنین در ادامه اعلام کرد: کمیسیون اقتصادی برنامه‌ای را برای آزاد سازی سهام عدالت آماده کرده که بعد از گذر از انتخابات ریاست جمهوری به منظور اینکه از فضای سیاسی به دور باشد در سطح کشوری به اجرا در خواهد آورد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.