سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر جهاد کشاورزی:

دولت برنامه های ویژه ای برای حل مشکلات خوزستان دارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت برنامه های ویژه ای برای حل مشکلات آب و فاضلاب و ریزگردها در خوزستان دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود حجتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به مشکل تأمین آب طرح 550 هزار هکتاری اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد ابتدا بخشی از طرح که مشکل تأمین آب ندارد انجام شود و پس از تأمین آب ادامه طرح انجام شد. سال گذشته در کرخه بحران آب وجود داشت البته هم‌اکنون در حوزه جراحی و زهره نیز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم این مشکلات نیز حل شوند.

وی گفت: عزم جزمی که در دولت ایجاد شده است، امیدواریم بتوانیم از این فرصت تاریخی استفاده کنیم و با این پدیده طبیعی که به شهروندان منطقه آسیب می‌رساند مقابله و آن بخشی که منشاء داخلی دارد را حل کنیم. 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: خوزستان در زمینه بیابان‌زدایی نسبت به سایر مناطق وضعیت بهتری دارد. البته کار مشکل است و تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که در وزارت نیرو انجام شده است. فضای حمایتی در این زمینه در دولت ایجاد شده است.

حجتی تصریح کرد: در بحث بیابان‌زدایی منابعی مانند سیلاب‌ها را به سمت مناطق بیابانی هدایت خواهیم کرد در خصوص منابع غیرسیلابی نیز تلاش می‌کنیم تا جایی که به تعهدات وزارت نیرو آسیب نرساند حداقل آبی را در اختیار عرصه‌های بیابانی قرار دهیم.

وی گفت: اساس کار ما این است که همراه و همگام طبیعت باشیم. اگر ما به طبیعت آسیب نرسانیم طبیعت خود را اصلاح می‌کند و اگر قدری به آن کمک کنیم می‌توانیم این بازسازی ها را سرعت ببخشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به صحبت‌های خادمی در خصوص واگذاری زمین‌های آبا و اجدادی مردم ایذه به منابع طبیعی تصریح کرد: ما بنا نداریم حقوق قانونی کسی را سلب کنیم حتی تلاش می‌کنیم حقوق عرفی را به رسمیت بشناسیم، در واقع ما حقوق عرفی را در چهارچوب قانون به رسمیت می‌شناسیم. قانون به ما اجازه می‌دهد بخش عمده‌ای از حقوق عرفی را به حقوق قانونی تبدیل کنیم.

حجتی ادامه داد: مشکل مطرح شده را دنبال می‌کنیم تا حل شود. ما بنا نداریم با مردم ستیز کنیم حکومت متعلق به مردم است. مسأله ای که مورد بحث بود برخی زیاده‌خواهی‌ها و زیاده‌طلبی‌ها بود که در واقع رانت‌خواری هستند.

وی گفت: در خصوص آب و فاضلاب و ریزگردها، دولت برنامه‌های ویژه ای برای خوزستان دارد تا مشکلات مودجود در این رابطه حل شوند در خصصوص این برنامه ها هیچ منتی بر خوزستان نیست. اطلاعات پایه مناسبی در دستگاه‌های خوزستان وجود دارد. می‌توانیم از آن‌ها بهره‌مند شویم تا کارها را سرعت ببخشیم و از دوباره‌کاری جلوگیری کنیم.


انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.